Pre Mercedes-Benz nie sú radové 6-valce vlastne žiadnou novinkou. Používali ich ešte v deväťdesiatych rokoch. V triede E sa napríklad prvý vidlicový motor objavil až v roku 1997. Neskôr však táto kompaktnejšia koncepcia radové 6-valce úplne vytlačila.
Motorári však dobre vedia, že radový 6-valec je radový 6-valec. Z hľadiska kultúry chodu a vyváženia na ne jednoducho vidlicové 6-valce nikdy nemali. Dnes sa preto v Stuttgarte vracajú k overenej klasike. To v konkurenčnom BMW mali v tejto otázke vždy jasno.
Prvými modelmi s novou generáciou radových 6-valcov bude trieda C a E. Céčko, ktoré sa predstaví už o pár dní na autosalóne v Los Angeles. ich však nedostane hneď od počiatku. Ráta s nimi až po modernizácii v roku 2017. Zato v triede E, ktorá má premiéru plánovanú o rok skôr, už vidlicové 6-valce nenájdeme.
Nové 6-valcové agregáty budú súčasťou veľkého stuttgartského „prezbrojovania“. Budú mať totiž aj menších štvor- a dokonca trojvalcových súrodencov. To všetko v rámci použitia novej modulárnej platformy, na ktorej by mala byť postavená väčšina nových Mercedesov.