Inšpirácia projektom DeltaWing a jeho evolúciou ZEOD RC je jasná. Skúsenosti zo stavby tohto špeciálu sa však Nissan rozhodol pretaviť do auta, ktoré by malo byť oveľa bližšie k realite. BladeGlider je preto trojmiestny koncept v tvare delta krídla, ktorého najzaujímavejším prvkom je úzky rozchod predných kolies. Má presne jeden meter, čo je v súčasnosti naozaj nevídané.
Architektúra interiéru si ctí symetriu. Vodič sedí v osi vozidla a dvaja spolujazdci viac vzadu po stranách, podobne ako v kultovom McLarene F1. Aby sa uľahčilo nastupovanie, pri otvorení krídlových dverí sa sedadlo vodiča posunie viac dozadu. Kokpit je zas inšpirovaný avionikou. Multimediálny systém zobrazuje 3D-mapy a dokonca aj aktuálne atmosférické podmienky priamo na volante.
Na rozdiel od DeltaWingu sa však tentoraz o pohon ľahkého BladeGlideru, postaveného prevažne z karbónu, starajú elektromotory integrované do zadných kolies. Ostatná elektrická sústava vrátane batérií vraj využíva techniku sériového Nissanu Leaf. Akumulátory sú umiestnené pod zadnou podlahou, čo prispieva k zníženiu ťažiska, ale aj rozdeleniu hmotnosti medzi nápravy v pomere 30:70 v prospech zadných hnaných kolies.
Najpikantnejšie na koncepte BladeGlider je však informácia, že sa Nissan v blízkej budúcnosti nebráni sériovej výrobe takéhoto atypického roadsteru. Doslova tvrdí, že BladeGlider by mohol byť prvým Nissanom využívajúcim technológiu elektromotorov v kolesách. To je síce fajn, ale povedzte pravdu, páči sa vám?