
Páni zo Stuttgartu idú na elektromobily trochu opatrnejšie. V pláne nie je totiž elektromobil vyvinutý pre tento typ pohonu od úplného základu, tak ako to urobilo BMW. Odvodili ho z klasickej triedy B. To, samozrejme, zredukuje náklady na vývoj čo v prípade neúspechu predstavuje menšie finančné riziko.
Podľa Thomasa Webera, samotného riaditeľa vývoja koncernu Daimler, príde elektrifikovaná trieda B, predstavená v podobe prototypu v New Yorku, na trh už na budúci rok na jar. Miesto svetovej premiéry naznačuje, že kľúčovým trhom pre Mercedes-Benz B Electric Drive budú Spojené štáty americké, kde sa trieda B zatiaľ nepredávala. Dorazí tam až v podobe elektromobilu a výlučne s týmto pohonom. Európske uvedenie je naplánované až na jeseň. Spolu s elektrifikáciou absolvuje Mercedes B aj svoj prvý facelift.
Thomas Weber je napriek jednoduchšej koncepcii tohto elektromobilu v porovnaní s konkurenčným BMW i3, ktoré má karosériu z vystužených plastov, presvedčený o jeho komerčnom potenciáli. „Vo všetkých kľúčových parametroch je elektrická trieda B minimálne taká dobrá ako naši najsilnejší konkurenti.“ Za najväčšie pozitívum považuje 5-miestny interiér, nezmenený batožinový priestor s objemom 485 litrov a reálny dojazd 200 km.

Mercedes-Benz B Electric Drive bude poháňať elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 310 Nm. To približne zodpovedá parametrom dieselovej verzie B 200 CDI (100 kW, 300 Nm). V dynamike ju však predstihuje. Na stovku bude zrýchľovať za 7,9 sekundy. Len maximálna rýchlosť bude obmedzená na 160 km/h. O dostatok energie sa postarajú Li-ion batérie v podlahovom priestore.
Priaznivý vplyv na dojazd bude mať nový systém trojstupňovej rekuperácie brzdnej energie. Vodič bude môcť páčkami na volante určovať intenzitu brzdenia motorom, a teda aj mieru dobíjania. Brzdová sústava sa tak dostane k slovu, až keď nebude brzdný účinok motora postačovať potrebám. Na plné nabitie batérií budú Mercedesu B Electric Drive stačiť z bežnej zásuvky len necelé dve hodiny a zo 400 V nabíjačky dokonca len 1,5 hodiny.
S verziou elektromobilu s predĺženým dojazdom pomocou dobíjania spaľovacím agregátom v Stuttgarte nepočítajú.