Najväčšie starosti robí Volkswagenu 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Automobilka uvádza, že kvôli použitiu agresívneho syntetického prevodového oleja môže dôjsť v prevodovke k skratu a tým aj výpadku riadiacej jednotky motora. Najviac náchylné sú na túto poruchu vozidlá používané v horúcom a vlhkom prostredí pri jazde v kolónach, ktorá si vyžaduje častý rozjazd na prvom a druhom prevodovom stupni.
VW bude tento problém riešiť výmenou syntetického prevodového oleja za minerálny. Podobne, ako to už musel urobiť v Austrálii, Číne a niektorých ďalších ázijských krajinách, kde si zákazníci sťažovali na problémy s prevodovkou DSG. Súčasná zvolávacia akcia sa týka približne 1,6 milióna vozidiel. Majitelia dotknutých vozidiel o tom budú informovaní.
![Problémová je aj funkčnosť svetiel kompaktného...](https://ipravda.sk/res/2013/11/17/thumbs/volkswagen-tiguan-2008-clanokW.jpg)
Ďalším problémom sú svetlá na SUV Tiguan. Vo vozidlách vyrobených od začiatku roka 2008 do polovice roka 2011 môže dôjsť k výpadku tavnej poistky a tým aj k znefunkčneniu jedného z dvoch spínacích okruhov osvetlenia. Automobilka však upokojuje, že aj pri tomto výpadku ostáva zachovaná funkcia ostatných svetiel, pravdepodobne obrysových, takže silueta vozidla je v tme vždy rozpoznateľná.
Navyše je vodič o poruche informovaný textom priamo na prístrojovom paneli. Týka sa to asi 800 000 vozidiel Tiguan na celom svete. Keďže nejde o mimoriadne závažný problém, odstránený bude v rámci bežných servisných prehliadok výmenou pôvodnej poistky za odolnejšiu. Na Slovensku ide približne o 1 100 áut.
Ďalšie vrásky na čele robí Volkswagenu pick-up Amarok. Netesnosť palivového systému môže totiž spôsobiť únik pohonných hmôt. Volkswagen bližšie nešpecifikuje, na ktorej časti sústavy je inkriminovaný problém. Uvádza len, že sa týka približne 239 000 pick-upov predaných na mnohých svetových trhoch a že ich majitelia budú vyzvaní, aby sa dostavili do servisu.