Nadšenie Američanov pre Fiat 500 je priam nepochopiteľné. Za oceánom sa predáva ako teplé rožky, pritom nemá na rozdiel od takého Volkswagenu Beetle, ktorý dodnes živia spomienky na americké časy hipies, žiadnu minulosť. O to prekvapivejšie je, že pre autosalón v Los Angeles pripravil Fiat premiéru retro edície Fiat 500 1957.
Jej dobový kabát má pripomínať slávne časy tohto talianskeho povojnového modelu, ktorý sa pod označením Fiat 500 Nuova predstavil práve v roku 1957. Dizajnéri prezliekli päťstovku do módy päťdesiatych rokov. Podľa vzoru Fiatu 500 Nuova budú na výber tri laky karosérie – biely, svetlozelený a belasý. Dva posledné pastelové odtiene môžu byť kombinované s bielou strechou a spätnými zrkadlami.
S farbou karosérie budú ladiť aj špeciálne 16-palcové disky kolies s centrálnym krytom skrutiek. Len pre zaujímavosť, pôvodná päťstovka používala miniatúrne 12-palcové disky. A samozrejme, nechýba ani chróm evokujúci klasické nárazníky. Škoda len, že Fiat nestvoril retro päťstovku z otvorenej verzie 500C, veď všetky pôvodné Fiaty 500 mali sťahovaciu plátennú strechu.
Aj v interiéri je množstvo avíz z minulosti. Bielo-sivá prístrojová doska ladí s výplňami dverí. Hnedé koža sa pritom objavuje nielen na čalúnení, ale aj manžete radiacej páky. Nechýba ani veľké logo Fiat na bielom volante vyhotovené podľa historického vzoru. Výbava vozidla je však na výsosť moderná a vychádza z verzie Loung.
To platí aj o technike. Pod prednou kapotou pracuje štvorvalec 1,4 MultiJet s výkonom 75 kW a najvyšším krútiacim momentom 132 N. Spojený je buď s 5-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Iné motorizácie, teda ani dvojvalec 0,9 TwinAir v ňom nenájdete. Je to neklamný znak, že táto verzie je určená výhradne pre severoamerický trh. V Európe sa totiž s týmto motorom Fiat 500 nepredáva.