Honda nechce stratiť svoj vodíkový náskok, ktorý získala modelom FCX Clarity uvedeným na trh v roku 2009. Išlo síce len o pár vozidiel, ktoré sa dostali k zákazníkom v Kalifornii, no Honda tým minimálne dokázala, že vodíkový pohon je zrelý do sériovej výroby.
V roku 2015 príde na trh v USA, Japonsku a neskôr aj v Európe nástupca FCX Clarity. Jeho avízom je koncept Honda FCEV, predstavený v Los Angeles. Honda ním deklaruje veľký pokrok, ktorý dosiahla v účinnosti vodíkového pohonu.
Futuristicky pôsobiaci koncept je poháňaný novou generáciou palivových článkov s výkonovou hustotou 3 kW/l. To je podľa Hondy medzigeneračný nárast až o 60 percent. Výstupný výkon 100 kW sa tým síce nezmení, no rozmery boxu s článkami budú menšie až o 33 percent. To umožní namontovať po prvý raz palivové články priamo do priestoru motora.
Predchádzajúca generácia ich mala umiestnené v schránke medzi prednými sedadlami. Honda FCVE sa tak môže pochváliť priestrannejším 5-miestnym interiérom. Okrem toho sa zvýši aj dojaz. Z pôvodných 390 na 480 km. Tankovanie vodíkovej nádrže s palivom uloženým pod tlakom 70 MPa, by pritom podľa Hondy nemalo trvať dlhšie ako tri minúty.
V záujme rýchlejšieho rozšírenia siete vodíkových čerpacích staníc v USA vstúpila americká divízia Hondy v máji tohto roka do programu H2USA, ktorý združuje automobilky, vládne agentúry a tiež dodávateľov vodíka a vodíkových palivových článkov.
Honda tiež uzavrela dohodu o spolupráci s koncernom General Motors o spoločnom vývoji cenovo dostupných palivových článkov a skladovacích systémov, ktoré by sa mali dostať do výroby do roku 2020.