Na vývoji konceptu IDx Freeflow sa podieľali priamo mladí ľudia. Nissan zistil, že im imponujú jednoduché, jasne čitateľné tvary, typické pre automobilový dizajn sedemdesiatych rokov. A presne taký Freeflow je. Za model mu stál legendárny Nissan Skyline GT-R, presnejšie jeho dvojdverová verzia. Od nej si požičal klasické proporcie s výrazne horizontálnymi líniami. Pridal však „plávajúcu“ strechu a zadný blatník vytiahnutý až do stĺpika, ktorý mu dodáva športový esprit.
Aj štvormiestny interiér ctí jednoduchosť a funkčnosť. Podľa Nissanu má pôsobiť relaxačne. Preto je inšpirovaný nábytkovým dizajnom a módou. Cítiť to už na výbere materiálov. Nissan IDx Freeflow kombinuje hliník, svetlú kožu a dokonca texaskové snímateľné poťahy sedadiel. Prístroje sú veľmi jednoduché. Analógový rýchlomer pred vodičom dopĺňa multifunkčný centrálny displej.
Nissan IDx Freeflow má na dĺžku 4,1, na šírku 1,7 a na výšku len 1,3 metra. Automobilka uvádza, že v prípade sériovej výroby by ho mohol poháňať benzínový motor s objemom 1,2 alebo 1,5 litra spojený s kontinuálnou prevodovkou CVT.