Renault vyvíja asistenčné systémy a úspornejšie motory

Renault patril ešte donedávna k najväčším zástancom elektronizácie vozidiel. Nie vždy sa mu to však vyplatilo. Opatrnejší prístup v posledných rokoch preň však znamená stratu konkurencieschopnosti. Najmä na poli moderných asistenčných systémov. Svoj sklz chce dobehnúť.

27.11.2013 12:00
Renault - nové technológie Foto:
Úsporné motory využijú oceľové piesty namiesto súčasných hliníkových. Inšpirované sú motormi z F1.
debata

Renault oznámil, že vyvíja nové technológie, ktoré majú podporiť pohodlie posádky, bezpečnosť a znížiť spotrebu paliva. V budúcnosti by sa tak mal v Renaultoch objaviť napríklad adaptívny podvozok alebo premietanie údajov na sklo.

Nový head-up displej Renaultu bude mať asférický štít umiestnený na vrchu palubnej dosky. K nemu sa pridá aj nové rozhranie s 8,7-palcovou dotykovou obrazovkou s ovládaním podobným smartfónom či tabletom. Odolať by mala extrémnym tepelným rozdielom od –40 do +95 stupňov Celzia.

Balíček asistenčných systémov, ktorý sa skrýva za skratkou ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), bude obsahovať aktívny parkovací asistent, adaptívny tempomat s radarom, varovanie pred kolíziou a sledovanie obmedzenia rýchlosti. Systém využije okrem radaru aj dve kamery a až dvanásť ultrazvukových senzorov sledujúcich blízke okolie vozidla.

Jednou z noviniek Renaultov sa stane head-up... Foto: Renault
Renault - nové technológie Jednou z noviniek Renaultov sa stane head-up displej a veľká dotyková obrazovka podobná tabletom.

Mimo neostanú ani motory. V nich sa Renault chystá aplikovať technológie z Formuly 1. Okrem downsizingu doterajších motorov s väčším objemom pôjde aj o širšie nasadenie dvojspojkových prevodoviek EDC. Prvou lastovičkou by mal byť extrémne úsporný diesel 1,6 dCi s dvojicou rozdielne veľkých turbodúchadiel, ktorý sa čiastočne predstavil v štúdii Renault Initiale Paris.

Nové agregáty inšpirované technológiou z okruhov budú využívať oceľové piesty namiesto hliníkových. Ich výhodou je nižšia rozťažnosť, a teda aj nižšie straty trením. Vďaka vyššej pevnosti ocele budú môcť byť plášte piestov kratšie a tenšie, takže na ich hmotnosti by sa to prejaviť nemalo.

Adaptívne tlmiče zvýšia komfort posádky, kým... Foto: Renault
Renault - nové technológie Adaptívne tlmiče zvýšia komfort posádky, kým radarový tempomat a ultrazvukové senzory ich bezpečnosť.

Motory v malých Renaultoch budú navyše sklonené v uhle 49 stupňov, čím sa zmenší ich priestorová náročnosť. To je dobrá správa pre posádku aj aerodynamiku. Na ďalšom znížení spotreby sa podpíše redukčná diéta budúcich modelov. Renault napríklad prezradil, že vyvíja nový ľahký rám zadného okna, na ktorom ušetrí približne 2,5 kilogramu.

Renault je tiež zapojený na programu automatického riadenia vozidiel PAMU, ktorý obsahuje aj systém vzájomnej komunikácie vozidiel car-to-car. Ten bude však realitou až o čosi neskôr ako head-up displej, adaptívne tlmiče či úspornejšie motory. Časový horizont, keď uvidíme novinky v sériových vozidlách, aj tak Renault nespresnil.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #asistenčné systémy #úsporné motory
Články podľa značiek