Hyundai ukázal nový Genesis. Mieri proti nemeckej prémii

Kórejská automobilka vyrukovala na domácom trhu s novou generáciou limuzíny Genesis. Postaví ju do boja proti Mercedesom a BMW. Má 313 kW a pohon oboch náprav.

28.11.2013 06:00
debata (2)
Dizajn rozvíja štýl Fluidic Sculpture a prináša... Foto: Hyundai
Hyundai Genesis 2014 Dizajn rozvíja štýl Fluidic Sculpture a prináša novú prednú masku, ktorá by sa mala stať identifikátorom Hyundaiu v prémiovej triede.

Hyundai Genesis sa v Európe spája jedine s verziou relatívne lacného športového kupé s mohutným 3,8-litrovým 6-valcom. Lenže v Ázii či USA ho poznajú predovšetkým ako limuzínu vyššej triedy. Tá už v roku 2009 priniesla pohon zadných kolies, čo bol neklamný znak, že to má Hyundai s Genesisom namierené do prémiových vôd.

Jeho nová generácia, ktorú predstavil Hyundai v Kórei, má však ešte vyššie ambície. Tomu zodpovedá dizajn aj technika. Nový Genesis je síce len o štyri milimetre dlhší, ako jeho predchodca, ale predĺžený rázvor náprav z 2 936 až na 3010 mm hovorí jasnou rečou. Toto je od základu nový model.

V luxusnom interiéri sa objavuje head-up... Foto: Hyundai
Hyundai Genesis 2014 V luxusnom interiéri sa objavuje head-up displej, ale aj 8-palcová obrazovka multimediálneho rozhrania.

Dizajn karosérie rozvíja štýl Fluidic Sculpture, tentoraz s prívlastkom 2,0. Ale čo je dôležité, zavádza nový tvar prednej masky, ktorý by sa mal stať jasným konkurenčným podpisom Genesisu v spätnom zrkadle. Karoséria je vplyvom nasadenia väčšieho podielu vysokopevnostnej ocele podstatne tuhšia a ponúka aj viac priestoru. Podľa automobilky dokonca najviac vo svojej triede. Objem kufra je na túto triedu štandardných 493 litrov.

Na palube sa nachádza množstvo nových bezpečnostných a informačných systémov. Napríklad head-up displej na transparentnej ploche nad prístrojovým panelom, ale aj veľký 8-palcový dotykový displej multimediálneho systému a navigácie. O bezpečnosť sa stará prednárazový systém Pre-Safe s napínačmi bezpečnostných pá­sov.

Myslelo sa aj na cestujúcich vzadu. Foto: Hyundai
Hyundai Genesis 2014 Myslelo sa aj na cestujúcich vzadu.

Pod kapotou bude na výber zo štyroch atmosférických motorov. Najmenším je vidlicový 6-valec 3,0 V6 s výkonom 189 kW. Nad ním stoja jeho dva deriváty s objemom 3,3 (210 kW) a 3,8 (232 kW) litra. Vrchol ponuky tvorí mohutný 8-valec 5,0 V8, ktorého výkon 313 kW vrcholí pri otáčkach 6 000 za minútu. O technickom pokroku však svedčia najmä autorsky vyvinuté 8-stupňové automatické prevodovky.

Okrem zadného náhonu bude po prvýkrát k dispozícii aj pohon oboch náprav HTRAC s variabilným rozdelením krútiaceho momentu medzi prednými a zadnými kolesami. Tento pomer nastavuje elektronika na základe pokynov riadiacej jednotky vychádzajúcej z okamžitých jazdných podmienok. Vodič má pritom možnosť voliť niekoľko jazdných režimov. O stabilitu v zákrutách sa však bude starať aj nový elektronický systém ATCC (Advanced Traction Cornering Control) s aktívnym pribrzďovaním kolies.

Nová luxusná limuzína vyššej strednej triedy má... Foto: Hyundai
Hyundai Genesis 2014 Nová luxusná limuzína vyššej strednej triedy má na dĺžku takmer päť metrov. Rázvor narástol až na 3 010 mm.

Predná aj zadná náprava využijú vyspelé viacprvkové zavesenie kolies skombinované s adaptívnymi tlmičmi. Genesis bude obúvať pneumatiky na 17– až 19-palcových diskoch kolies. Po prvý raz použije Hyundai vo svojej veľkej limuzíne elektrický posilňovač riadenia Motor Driven Electric Power Steering (R-MDPS) s variabilným prevodovým pomerom. Ten zabezpečuje lepšiu stabilitu pri vysokej rýchlosti a bezprostrednejšiu reakciu riadenia pri nízkych a stredných rýchlostiach.

Hyundai uviedol nový Genesis zatiaľ len na domácom kórejskom trhu. Už v prvý deň zaregistroval 3 500 záväzných objednávok. Budúci rok by mala novinka putovať aj za oceán. Celkovo plánuje Hyundai umiestniť ročne na svetových trhoch približne 62 000 nových limuzín, z toho rovnú polovicu v Kórei. V Európe s ním rátať zatiaľ nemôžme, podobne ako s novou Kiou K900. Šance týchto luxusných Kórejcov sú totiž bez moderných dieselových motorov na starom kontinente mizivé.

Technické údaje
Dĺžka (mm) 4 990
Šírka (mm) 1 890
Výška (mm) 1 480
Rázvor náprav (mm) 3 010
Objem kufra (l) 493
Technické údaje
Motor 3,0 V6 3,3 V6 3,8 V6 5,0 V8
Zdvihový objem /ccm) 2 999 3 342 3 778 5 038
Počet valcov/ventilov 6/24 6/24 6/24 8/32
Max. výkon (kW/ot.) 189/6 000 210/6 000 232/6 000 313/6 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 303/5 000 347/5 000 397/5 000 519/5 000
Prevodovka 8A 8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 8,6 7,2 6,5 5,4
Max. rýchlosť (km/h) 230 24é 240 240

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai Genesis 2014 #HTRAC
Články podľa značiek