Kia K900: Raketa do prémiovej triedy štartuje z Los Angeles

Na autosalóne v Los Angeles predstavila Kia oficiálne novú vlajkovú loď K900. Motor V8, zadný náhon a luxusná výbava sú neklamným znakom vstupu Kie do prémiovej triedy.

02.12.2013 06:00
Kia K900 Foto:
Pôvodne sa mala vlajková loď Kie volať na zahraničných trhoch Quoris, no po sťažnosti čínskej značky Qoros ju premenovali na Kiu K900.
debata

Kia K900 síce debutuje v Los Angeles, ale úplná novinka to nie je. Na domácom kórejskom trhu žne úspechy od mája minulého roka. Bolo len otázkou času, kedy ju kórejská automobilka nasadí aj v USA. Stalo sa. BMW, Mercedes, Audi či Lexus majú v prémiovom rybníku nového dravca.

Kia K900 je postavená na spoločnej platforme s novou generáciou Hyundaiu Genesis (Equus). Je však o málo väčšia. Na dĺžku má totiž viac ako päť metrov a rázvor náprav dosahuje až 3¤045 mm, čo je o 35 viac. Až 75¤% štruktúry karosérie využíva vysokopevnostnú oceľ. Na mušku si teda berie prémiovú konkurenciu vyššej triedy ako BMW radu¤7, Mercedes triedy¤S, Audi A8, Lexus LS či Jaguar XJ.

Kia K900 bude mať klasický zadný náhon a... Foto: Kia
Kia K900 Kia K900 bude mať klasický zadný náhon a rozloženie hmotnosti medzi nápravy v spravodlivom pomere 50 : 50. Na dĺžku má viac ako päť metrov.

Vidno to aj na jej ambicióznom dizajne, ktorý sa opäť rodil v európskom dizajncentre Kie pod vedením Petra Shreyera. Kii K900 preto nechýba typická tigria maska, tentoraz však v podstatne väčšom formáte. Lemujú ju technologicky vyspelé LED svetlá so 16 diódami v každom z reflektorov, ktoré budú súčasťou sériovej výbavy najvýkonnejšej verzie V8. Tá dostane aj sériové 19-palcové disky kolies, kým slabšia modifikácia V6 si musí „vystačiť“ s osemnástkami.

Nešetrilo sa ani na interiéri. Už v základe obsahuje kožené čalúnenie, obklady z pravého dreva (biely platan alebo tmavý topoľ), ambientné LED osvetlenie, ale aj vyhrievaný volant, elektrochromatické spätné zrkadlá či 12-smerné elektrické nastavovateľné predné sedadlá s vyhrievaním a ventilovaním. Prístup do kufra uľahčuje elektrické ovládanie veka batožinového priestoru.

Dizajn, spracovanie a vybavenie interiéru... Foto: Kia
Kia K900 Dizajn, spracovanie a vybavenie interiéru nijako nezaostáva za nemeckou a japonskou prémiovou konkurenciou. Centrom palubnej dosky je 12,3-palcový TFT displej.

Objavuje sa tu tiež nové multimediálne rozhranie. Najvyššia úroveň V8 VIP dostane TFT displej s uhlopriečkou až 12,3 palca, ktorý je najväčší, aký kedy Kia použila. K nemu pridá head-up displej so zobrazením na čelnom okne. Už v základ však obsahuje výkonný audiosystém Lexicon s 12-kanálovým zosilňovačom, 17 reproduktormi a výkonom 900 W.

Nechýbajú ani nové bezpečnostné systémy, ktorými Kia nijako nezaostáva za najlepšími v luxusnej triede. Napríklad upozornenie na zozadu sa blížiace vozidlá (Rear Cross Traffic Alert), monitorovanie slepého uhla, upozornenie na opustenie jazdného pruhu či viackamerový systém Around View Monitor zobrazujúci prostredníctvom štyroch kamier bezprostredné okolie vozidla. Samozrejmosťou je ponuka radarového tempomatu s úplným dobrzdením.

Aj ovládanie rozhrania a volič automatickej... Foto: Kia
Kia K900 Aj ovládanie rozhrania a volič automatickej prevodovky vo forme joysticku sú inšpirované európskou prémiovou elitou.

K900 je tiež prvým modelom Kie s integrovaným riadením bezpečnostných systémov AVSM (Advanced Vehicle Safety Management), čo je vlastne známy systém Pre –Safe. AVSM upozorní vodiča na hroziacu kolíziu, preventívne zvýši tlak v brzdovej sústave a aktivuje napínače pásov v závislosti od úrovne rizika. Proces prebieha v troch fázach – od zvukovej a optickej výstrahy až po utiahnutie pásov a núdzové brzdenie.

Pod kapotou sa objavia v USA dva motory. Novinkou je najmä celohliníkový motor 5,0 V8 Tau (313 kW), ktorý je prvým 8-valcom pod kapotou Kie. Má rozvod DOHC, variabilné časovanie ventilov a priame vstrekovanie paliva GDI. Slabší 6-valec 3,8 V6 (232 kW) disponuje navyše trojstupňovým sacím potrubím. Oba motory poháňajú cez 8-stupňové automatické prevodovky výlučne zadné kolesá. Konkurenčný Hyundai Genesis (Equus) sa však bude môcť pochváliť aj štvorkolkou HTRAC.

Novinkou pod kapotou je 8-valec 5,0 V8 Tau s... Foto: Kia
Kia K900 Novinkou pod kapotou je 8-valec 5,0 V8 Tau s priamym vstrekovaním paliva GDI a výkonom až 313 kW.

Systém nastavenia jazdných režimov Eco, Normal a Sport prezrádza, že Kia K900 bude disponovať aj podvozkom s adaptívnymi tlmičmi. Tie budú súčasťou vyspelého 5-prvkového zavesenie všetkých kolies. Jazdné vlastnosti podporí ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50:50. O komfort riadenia sa postará elektrický posilňovač.

Kia K900, podobne ako Hyundai Genesis, sa zatiaľ do Európy nechystá. V USA ju uvedú na trh až v budúcom roku. Na starý kontinent by mohla doraziť jedine v prípade ponuky dieselovej verzie.

Rozmery
Dĺžka (mm) 5 090
Šírka (mm) 1 900
Výška (mm) 1 485
Rázvor náprav (mm) 3 045
Pohotovostná hmotnosť (kg) od 1 900
Predbežné technické údaje
Motor 3,8 V6 5,0 V8 Tau
Počet valcov/ventilov V6/24 DOHC V8/32 DOHC
Zdvihový objem (ccm) 3 778 5 038
Max. výkon (kW/ot.) 232/6 000 313/6 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 395/5 000 519/5 000
Prevodovka 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 6,5 5,4
Max. rýchlosť (km/h) 240 240
Spotreba na 100 km (l) 10,8
Kia K900
Kia K900
+20Kia K900

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia K9 #Kia K900 #autosalón Los Angeles 2013 #Quoris #prémiová trieda
Články podľa značiek