Ford je na informácie o novom Mustangu zatiaľ veľmi skúpy, no zverejnil aspoň sériu prvých fotografií a k tomu pár údajov o motorizáciách. Jeho premiéra prebieha na štyroch kontinentoch a v šiestich mestách. To aj preto, že na rozdiel od minulých generácií, ktoré boli takmer výlučne americkou záležitosťou, má tá šiesta ambíciu zaútočiť po dlhých rokoch aj v Európe a po prvý raz aj v Ázii. Niet divu, že si na novom Mustangu dal Ford záležať. Ide o technicky vyspelejšie auto, čo dokladuje aj rozlúčkou s tuhou zadnou nápravou.
Dizajn nového Mustangu vyznáva tradíciu. Ostala mu dlhá predná a krátka zadná kapota, ako aj žraločí sklon prednej masky či typické trojité zadné svetlá. Jeho tvary sú však oblejšie. To platí pre uzavretú verziu Fastback aj kabriolet s plátennou strechou. Mimochodom tá má ponúkať podstatne vyšší akustický komfort a jej zatváranie a otváranie je v porovnaní s minulosťou rýchlejšie.
O presných vonkajších rozmeroch sa Ford nezmieňuje, isté však je, že nový Mustang bude o 36 mm nižší a 38 mm širší. Bude mať tiež širší postoj, keďže rozchod zadných kolies vzrástol z 1 577 na 1 649 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 720 mm ostal zachovaný. Vpredu použije zavesenie McPherson a pomocný obvodový rám. Revolúcia sa však odohrala najmä v zadnej časti. Po päťdesiatich rokoch opúšťa totiž Mustang tuhú zadnú nápravu. Nahradí ju novým nezávislým zavesením s množstvom hliníkových komponentov. To je prísľubom neporovnateľne lepších jazdných vlastností. Pneumatiky bude obúvať na minimálne 18-palcové disky kolies.
Aj pod kapotou sa udiali veľké veci. Okrem 6-valca 3,7 V6 a mohutného 8-valca 5,0 V8 z radu agregátov Coyotte, zamieri pod kapotu Mustangu po dlhých rokoch opäť 4-valec. Tentoraz však s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva. O nedostatok výkonu sa báť rozhodne nemusíte. Motor 2,3 EcoBoost s variabilným časovaním ventilov ponúkne podľa neoficiálnych informácií výkon 227 kW a 414 Nm krútiaceho momentu. Pochopiteľne, tento moderný agregát je určený výlučne pre Európu. V zámorí by sa asi s pochopením nestretol.
No ani 6-valec a 8-valec neostali bez zmien. Motor 5,0 V8, síce ponúka nezmenených 313 kW a 529 Nm, má však prepracované sanie a hlavu valcov. Základná americká motorizácia 3,7 V6 podstúpila rovnaké zmeny a dáva slušných 224 kW a 366 Nm krútiaceho momentu. Motory budú spojené s novými manuálnymi aj automatickými prevodovkami. Automat dostal navyše radiace pádla na volante.
Výkon smeruje výlučne k zadným kolesám, ktorým pomáha pri akcelerácii z miesta elektronická trakčná kontrola Launch Control. O stabilitu v zákrutách sa zas postará systém vektorovania krútiaceho momentu. Mustang bude tiež vybavený voliteľnými jazdnými režimami upravujúcimi činnosť motora, prevodovky, riadenia a elektronickej kontroly.
Nový Mustang by mal byť aj pohodlnejší. Vidno to už na precíznejšom spracovaní a výbere kvalitnejších materiálov. Najmä mäkkých plastov, ktoré mu boli ešte donedávna cudzie. O kvalitnú reprodukciu sa postará aparatúra Shaker Pro Audio s dvanástimi reproduktormi. Objavujú sa tu tiež nové prvky výbavy ako bezkľúčový prístup a štartovanie či bezpečnostné systémy reprezentované kontrolou slepého uhla v zrkadlách, adaptívnym tempomatom či komunikačným systémom Ford Sync. Objem kufra Ford nezverejnil, ale tvrdí, že sa doň zmestia dva golfové bagy.
Mustang oslávi budúci rok päťdesiate narodeniny. Za tento čas vyrobil Ford z piatich generácii približne deväť miliónov exemplárov. Najúspešnejšia však bola jeho prvá generácia predstavená presne 17. apríla 1964. Miesto rodiska šiestej generácie sa nezmení. Mustang bude schádzať aj naďalej z montážnych liniek závodu vo Flat Rock. Na ďalšie informácie si však budeme musieť nejaký ten čas ešte počkať.