Do nového skúšobného zariadenia, vďaka ktorému bude môcť Scania obmedziť závislosť od testov vozidiel v reálnych podmienkach, investoval švédsky výrobca nákladných áut a autobusov 400 miliónov švédskych korún (cca 45 000 000 €). Zariadenie sa nachádza v 25 metrov vysokej budove a obsahuje tunel simulujúci najrôznejšie poveternostné a klimatické podmienky. Tak napríklad teplotné rozpätie skúšok je možné meniť v rozsahu od –35 do +50 stupňov Celzia a vlhkosť vzduchu od 5 až do 95 %.
Systém vzduchových kanálov je zas vybavený malými snehovými delami, ktoré dokážu vyrábať rôzne druhy snehu. Problémom nie je ani simulovanie dažďa rôznej intenzity a smeru. Po pridaní špeciálnej chemikálie, viditeľnej v ultrafilalovom svetle, môžu dokonca vývojári sledovať pohyb vody po karosérii a miesta, kde sa usadzuje. To je napríklad dôležité pre zaistenie dobrej viditeľnosti z kabíny aj pri jazde v hustom daždi.
Tunel tiež umožňuje zisťovať vplyv klimatických podmienok na jazdné vlastnosti nákladných áut a autobusov, napríklad vplyv bočného vetra alebo silného dažďa. Tieto skúšky prebiehajú vďaka valcom, ktoré simulujú jazdu rýchlosťou do 100 km/h.