Je to tak. Koncom roku 2015 začne Chevrolet odsun svojich modelov zo západnej a východnej Európy. Dôvod takého vážneho strategického rozhodnutia je zrejmý. Chevroletu sa v Európe dlhodobo nedarí a jeho predaje navyše kanibalizujú predaje Opela, ktorý je v Európe kľúčovou značkou GM. Na túto skutočnosť napokon poukazovali marketingoví experti Opela už od roku 2005, keď Chevrolet vstúpil na európsky trh.
Spočiatku to však nebolo také dramatické, keďže Chevrolet predával v tom čase pôvodné modely kórejského Daewoo, no s príchodom autorských noviniek, najmä modelov Cruze a Aveo, odvodených z Opelov, sa situácia zmenila. Chevroelt teda odchádza z dôvodu posilnenia Opela v európskom regióne. Spolu s tým však sľubuje do budúcnosti väčšiu aktivitu vlajkovej lode Cadillac. Do troch rokov plánuje podstatné rozšírenie dílerskej siete tejto luxusnej značky.
Koncern GM ubezpečuje európskych majiteľov Chevroletov, že napriek odchodu značky bude naďalej zabezpečovať servis vozidiel, záruky a dodávku náhradných dielcov. Chevrolet bude teda v kontakte s pôvodnou európskou sieťou predajcov Chevroletov, ktorí sú väčšinou aj dílermi Opela. Bude sa to týkať všetkých doteraz predaných vozidiel, ale aj vozidiel, ktoré si zákazníci kúpia do konca roka 2015.
Výnimkou európskeho priestoru je Rusko a niektoré ďalšie krajiny Spoločenstva nezávislých štátov, kde sa Chevroeltu darí podstatne lepšie. Podľa GM sú tu značky Opel a Chverolet, na rozdiel od Európy, jasne definované a odlíšené, čím majú vyššiu konkurencieschopnosť vo svojich segmentoch. Preto Chevrolet na týchto trhoch ostane pôsobiť aj naďalej.