Implantáciou nemeckého motora, ktorý poznáme napríklad z Mini Cooper D, sa ponuka naftových verzií Versa rozrastie smerom nadol. Štvorvalec s objemom 1,6 litra bude Toyota označovať prívlastkom D-4D, tak ako naftové motory z vlastného vývoja. Vo Verse bude pracovať verzia s výkonom 82 kW a krútiacim momentom 270 Nm.
Vývoja Versa 1,6 D-4D sa ujalo technické centrum Toyoty v Belgicku, ktoré sa postaralo o spoluprácu nového motora s vlastnými prevodovkami a elektronikou. Toyota musela vyvinúť niekoľko komponentov. Napríklad nové zavesenie motora, nový dvojhmotový zotrvačník, skriňu prevodovky a tiež stop-štart systém.

Motor 1,6 D-4D s výkonom 82 kW perfektne zapadá medzi agregáty 1,4 D-4D (66 kW) a väčší 2,0 D-4D (91 kW). Neskôr sa však paleta dieselových motorov BMW v Toyotách rozrastie aj o väčší dvojliter. Ten by sa mohol objaviť vo viacerých modeloch – Avensis či RAV4 nevynímajúc.
Výroba Toyoty Verso 1,6 D-4D bude spustená v januári 2014 v tureckom závode v Adapazari. Tento závod je jediným miestom, kde sa Toyota Verso vyrába, spoločne s modelom Corolla poslednej generácie. Na trh by sa mala dostať vo februári.
Naftové motory BMW v službách Toyoty sú len začiatkom veľkej vzájomnej spolupráce. Toyota, ktorá tým ušetrí prostriedky na vývoj dieselov, nevyhnutných pre predajný úspech v Európe, zas ponúkne BMW svoje hybridné technológie.
V pláne je však aj spoločný vývoj palivových článkov, technológií na odľahčenie karosérií, spoločnej platformy nového športového modelu a dokonca vývoj li-air akumulátorov (lítium-vzduchové), ktoré sú považované za batérie budúcnosti.