Chceme vyrábať autá, ktoré pred prekážkou stihnú zabrzdiť a nie tie, ktoré do niečoho narazia, povedal doslovne viceprezident Volva Lex Kerssmakers na konto airbagu pre chodcov. Automobilka teda plánuje vyvíjať systémy aktívnej bezpečnosti, ktoré zrážke radšej predídu, než aby investovala do technológií, ktoré zmierňujú následky kolízií.
Podľa Kerssmakersa nie je zvyšovanie počtu nafukovacích vankúšov do budúcnosti príliš perspektívne. Volvo dá prednosť zdokonaľovaniu systému City Safety a plánuje ho uviesť do všetkých svojich modelov. Tento systém automaticky zabrzdí vozidlo pri zaregistrovaní prekážky, pričom dokáže rozoznávať nielen autá, ale aj chodcov, cyklistov a zvieratá. Airbag pre chodcov, ktorý sa v prípade kolízie rozvinie pred čelným sklom, je teda zbytočný.
Vo Volve V40 zatiaľ airbag pre chodcov zostane, no v budúcej generácii SUV XC90 sa už napríklad neobjaví.