Legendárna Škoda R možno ožije. Pomôže jej Audi R8!

Pamätáte si ešte na legendárne kupé Škody, slávne erko? Vyrábalo sa v rokoch 1970 až 1980. Na jeho základe vznikla aj Škoda 130 RS - najúspešnejšia rely škodovka všetkých čias. Je možné, že sa opäť objaví na cestách. Tentoraz s desaťvalcom z Audi R8.

14.12.2013 07:00
debata (6)
Tvary karosérie oživujú spomienky na legendárnu... Foto: Peter Novague
Škoda R Concept Tvary karosérie oživujú spomienky na legendárnu Škodu 110 R, ale aj jej športovú verziu 130 RS. Predné svetlá pochádzajú z limuzíny Bentley Mulsanne.

Nie sú to len reči do vetra. O reinkarnáciu socialistického kupé sa chce totiž postarať Peter Novák (Peter Novague), vášnivý dizajnér, ktorý stál v roku 2004 za projektom upraveného Superbu s názvom Škoda Enve. Tentoraz chce však svoju ideu dotiahnuť ďalej než len do štádia výroby jediného exempláru.

Dizajn je prakticky hotový a technika tiež. Šasi a pohonnú sústavu si totiž novodobé erko požičia zo superšportu Audi R8. Nie je to zlý nápad. V strede uložený motor dobre ladí s tradíciou koncepcie „všetko vzadu“ pôvodnej Škody R. Aj keď v tomto prípade budú poháňané obe nápravy. Podľa autora by nemala byť prestavba Audi R8 na Škodu R extrémne náročná. Uľahčí ju štruktúra karosérie s nosným rámom, na ktorý je možné upevniť karbónové diely.

Typické zadné vertikálne rebrovanie dopĺňajú... Foto: Peter Novague
Škoda R Concept Typické zadné vertikálne rebrovanie dopĺňajú reflektory z Lamborghini Gallardo.

Nových panelov by malo byť len deväť. Realistickosť projektu dokladuje aj použitie dostupných dielcov. Pri pozornom pohľade odhalíte predné svetlá z ultraluxusnej limuzíny Bentley Mulsanne a zadné z kupé Lamborghini Gallardo. Čuduj sa svete, aj tie celkom dobre ladia s pôvodnou predlohou. Od nej si novodobé R požičalo aj žltý lak a typické vertikálne rebrovanie na zadnom čele. Zo športovej verzie 130 RS pochádzajú ďalšie paralely, napríklad tvar zadnej kapoty, bočné sacie otvory aj prelisy na prednej kapote.

V sparťansky zariadenom interiéri je historických avíz pomenej. Chýba napríklad päť legendárnych „budíkov“. Príslušnosť k značke však pripomínajú sedadlá zo Octavie RS. Naopak, volant má korene v Seate. K prestavbe sa núkajú dva varianty Audi R8 – slabší s 4,8 V8 (316 kW) alebo silnejší s 10-valcom 5,2 V10 s výkonom až 386 kW.

V interiéri počíta autor s volantom zo Seatu a... Foto: Peter Novague
Škoda R Concept V interiéri počíta autor s volantom zo Seatu a so sedadlami z Octavie RS.

K realizácii však bude autor projektu potrebovať pár nadšených investorov a tiež zákazníkov ochotných zaplatiť za svoju vysnívanú škodovku nemalú sumu. Koľko to asi bude stáť, keď len základ v podobe Audi R8 stojí 114 700 eur?

Škoda R Concept
Škoda R Concept
+3Škoda R Concept

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda 110 R #Škoda 130 RS #Peter Novák #Audi R8 #Peter Novague
Články podľa značiek