
Nie sú to len reči do vetra. O reinkarnáciu socialistického kupé sa chce totiž postarať Peter Novák (Peter Novague), vášnivý dizajnér, ktorý stál v roku 2004 za projektom upraveného Superbu s názvom Škoda Enve. Tentoraz chce však svoju ideu dotiahnuť ďalej než len do štádia výroby jediného exempláru.
Dizajn je prakticky hotový a technika tiež. Šasi a pohonnú sústavu si totiž novodobé erko požičia zo superšportu Audi R8. Nie je to zlý nápad. V strede uložený motor dobre ladí s tradíciou koncepcie „všetko vzadu“ pôvodnej Škody R. Aj keď v tomto prípade budú poháňané obe nápravy. Podľa autora by nemala byť prestavba Audi R8 na Škodu R extrémne náročná. Uľahčí ju štruktúra karosérie s nosným rámom, na ktorý je možné upevniť karbónové diely.

Nových panelov by malo byť len deväť. Realistickosť projektu dokladuje aj použitie dostupných dielcov. Pri pozornom pohľade odhalíte predné svetlá z ultraluxusnej limuzíny Bentley Mulsanne a zadné z kupé Lamborghini Gallardo. Čuduj sa svete, aj tie celkom dobre ladia s pôvodnou predlohou. Od nej si novodobé R požičalo aj žltý lak a typické vertikálne rebrovanie na zadnom čele. Zo športovej verzie 130 RS pochádzajú ďalšie paralely, napríklad tvar zadnej kapoty, bočné sacie otvory aj prelisy na prednej kapote.
V sparťansky zariadenom interiéri je historických avíz pomenej. Chýba napríklad päť legendárnych „budíkov“. Príslušnosť k značke však pripomínajú sedadlá zo Octavie RS. Naopak, volant má korene v Seate. K prestavbe sa núkajú dva varianty Audi R8 – slabší s 4,8 V8 (316 kW) alebo silnejší s 10-valcom 5,2 V10 s výkonom až 386 kW.

K realizácii však bude autor projektu potrebovať pár nadšených investorov a tiež zákazníkov ochotných zaplatiť za svoju vysnívanú škodovku nemalú sumu. Koľko to asi bude stáť, keď len základ v podobe Audi R8 stojí 114 700 eur?