
V roku 2007 urobil Nissan v Európe radikálny krok. Hatchback Almera nahradil crossoverom Qashqai. Z ponuky tak vypadol klasický kompakt nižšej strednej triedy. Bolo to čosi podobné, akoby sa Volkswagen rozhodol skoncovať s Golfom alebo Ford s Focusom. Dnes však vidí Nissan v Európe opäť priestor na klasický hatchback. Napokon naznačil to už mimoriadne atraktívnou štúdiou Invitation, predstavenou pred takmer dvoma rokmi v Ženeve.
Či sa bude novinka volať Almera, nie je ešte isté, v každom prípade však pôjde o kompkat nižšej strednej triedy a jeho vývoj je vo vysokom štádiu, čo dokladujú špionážne snímky testovaných prototypov. Aby sa však novinke nestalo to, čo jej predchodkyni, Nissan mieni viac rešpektovať európsky vkus. A to nielen čo sa týka dizajnu, ale aj úrovne spracovania interiéru, v ktorom by sa mali objaviť podstatne kvalitnejšie materiály.

Tešiť sa môžeme aj na asistenčné systémy obsiahnuté v balíku Nissan Safety Shield, ktorý je pripravený napríklad aj pre nový X-Trail či druhú generáciu Qashqaia, alebo na nové dotykové rozhranie s farebným TFT displejom. S Qashqaiuom bude novú Almeru spájať aj ponuka motorov. Pod jej kapotou by sa mal objaviť priamovstrekový benzínový štvorvalec Renaultu 1,2 DIG-T (85 kW) a dva turbodiesle 1,5 dCi (81 kW) a 1,6 dCi (96 kW) z toho istého zdroja.
Vrchol vytvorí najsilnejšia verzia Nismo s motorom 1,6 DIG-T (147 kW), známym z ostrého crossoveru Juke Nismo. Na opačnej strane má stáť extrémne úsporná dieselová modifikácia, ktorá by mala tvoriť alternatívu napríklad pre VW Golf BlueMotion. Premiéra nového hatchbacku by mala prebehnúť už na budúci rok. Naplánovaná je na jesenný parížsky autosalón. No ktovie, možno sa Nissan formou štúdie blízkej originálu pochváli už na jar v Ženeve, teda presne dva roky po prezentácii konceptu Invitation.