Infiniti má problém s revolučným riadením DSA. Zvoláva do servisov

Len nedávno uviedlo Infiniti na trh nový model Q50 - prvý sériový automobil planéty s riadením steer-by-wire. Ako sa však zdá, revolučná technológia bez mechanického prepojenia volantu s kolesami má svoje úskalia.

19.12.2013 16:00
Infiniti Direct Adaptive Steering Foto:
Fatálne zlyhanie elektronického riadenia má na svedomí chybný softvér, ktorý vypovedá službu pri teplotách pod bodom mrazu.
debata

Horšiu reklamu si Infiniti urobiť naozaj nemohlo. Trúflo si na niečo, na čo nemali ostatné automobilky zatiaľ odvahu. Systém Direct Adaptive Steering (DSA) totiž po prvýkrát v histórii sériovej produkcie osobných áut odstránil mechanické prepojenie medzi volantom a prevodovkou riadenia. A tak to aj dopadlo.

Napriek tomu, že okrem hlavnej riadiacej jednotky má systém ďalšie dve záložné a k tomu rezervný mechanický spoj pre prípad úplného zlyhania, k bezpečnosti to stále nestačí. Americká agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA), zverejnila informáciu o zvolávacej akcii Infiniti pre model Q50, práve v súvislosti s revolučným riadením.

Systém môže vplyvom chybného softvéru jednoducho úplne zlyhať. Zvlášť veľké riziko hrozí pri prevádzke pod bodom mrazu. A čo je horšie, nepomôžu nielen záložné riadiace jednotky ale dokonca ani rezervná tyč riadenia, ktorá by sa mala v prípade núdze spojiť s prevodom riadenia. Čo sa môže stať za volantom tohto auta si teda radšej ani nepredstavujme.

Zvolávacia akcia Infiniti sa našťastie týka len 23 vozidiel, ktoré sa stihli dostať k prvým americkým zákazníkom. Automobilka ich bude informovať v najbližšom čase a chybný softvér nahradí novým bezplatne. Infiniti tiež zdôrazňuje, že v súvislosti s uvedením modelu Q50 vybaveným riadením DSA do Európy už uskutočnilo potrebné opatrenia.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Infiniti #zvolávacia akcia #DSA #elektronické riadenie #Infiniti Q50 #steer-by-wire
Články podľa značiek