Zdá sa, že éra LED svetiel, ktoré sa predstavili len pre siedmimi rokmi, sa skončí skôr, než sa predpokladalo. Laserové svetlá prinesú totiž neporovnateľne lepšie parametre a to pri významnej úspore energie. Tvrdí to mníchovské BMW, ktoré zavedie laserovú technológiu svetiel do sériovej výroby ako prvé na svete. Nové reflektory ponúkne v revolučnom elektromobile BMW i8. A to už budúci rok.
Ako to funguje? Každý z reflektorov bude mať štyri laserové diódy. Tie budú vytvárať lúč modrého svetla smerujúceho cez špeciálnu šošovku na fluorescenčnú dosku, ktorá zmení farbu svetla na bielu. Ďalšia optika premení lúč na svetelný kužeľ. Podľa BMW sa teplota tohto svetla priblíži k hodnote 6 000 Kelvinov, čo je prakticky dokonalé biele denné svetlo. Len pre zaujímavosť, teplota svetla xenónových svetlometov je maximálne 4 000 Kelvinov.
Rozdielna je aj svietivosť. Kým LED diódové svetlá majú intenzitu maximálne 100 Lumenov, laserové svetlá až 170. To zároveň znamená väčší dosah. Svetelný kužeľ BMW i8 by mal dosiahnuť až do dvakrát väčšej vzdialenosti. BMW sa nebojí ani životnosti. Funkčnosť laserového zdroja svetla je približne 30 000 hodín. Laserové svetlá tak dokážu skombinovať výhodu vysokého jasu denného svetla s dlhou životnosťou LED diód. A k tomu všetkému pridajú tretinovú úsporu energie.