Ruská automobilka Auto VAZ z Togliatti vyrobila presne 24. decembra, posledný exemplár legendárnej Lady Samara. Jej výroba bežala na linkách nepretržite od decembra 1984, teda celých 29 rokov. Posledným exemplárom sa stala biela Samara 2114 s 5-dverovou karosériou. Výrobu sedanu 2115 zastavili v Togliati už vlani a 3-dverového hatchbacku 2113 v lete.
Lada Samara znamenala pre ruský automobilový priemysel revolučný zlom. Bola totiž prvým moderným hatchbackom s predným náhonom, pochádzajúcim zo socialistického bloku. A hoci s jej vývojom pomáhalo Rusom Porsche, ale aj ďalšie západoeurópsky firmy, napríklad talianska UTS, možno ju považovať za prvý autorsky skonštruovaný ruský osobný automobil.
Prvé prototypy jazdili už koncom sedemdesiatych rokov, no výroba sa rozbehla až v závere roka 1984. V ponuke bol najprv 3-dverový hatchback. V roku 1986 pribudla 5-dverová verzia a 4-dverový sedan v roku 1990. Zákazníci si mohli vyberať z trojice motorov s objemom 1,1 (39 kW), 1,3 (48 kW) a 1,5 litra (55 kW). V roku 1991 absolvovala Samara prvý veľký facelift.
Samara sa vyvážala aj do západoeurópskych krajín, no jej konštrukcia rýchlo starla a strácala konkurencieschopnosť. Ďalšia modernizácia prebehla v roku 1997. Pod kapotou sa objavil napríklad nový motor 1,6i splňujúci emisnú normu Euro 3. Celkom bolo v Rusku, ale aj ďalších závodoch, napríklad vo fínskom Valmete, vyrobených 5,2 milióna exemplárov.