Lamborghini Huracán: Nový býk zo Sant'Agata nahradí Gallardo

Po desiatich rokoch nahrádza Lamborghini svoj základný model Gallardo novým býkom Huracán. Predstaví sa vo verzii 610-4 na marcovom autosalóne v Ženeve.

01.01.2014 06:00
debata (2)
Huracán pôsobí oproti Gallardu o čosi... Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Huracán pôsobí oproti Gallardu o čosi uhladenejšie, no pod kapotou má viac sily, než kedykoľvek predtým.

Gallardo si za desať rokov kariéry vyslúžilo titul najúspešnejšieho Lamborghini všetkých čias. Z montážnych liniek zišlo rekordných 14¤022 kusov. A novinka nemieni zaostávať. Postavili ju na novej platforme, ktorú bude mať spoločnú s novou generáciou Audi R8. Tam sa však podobnosť končí. Huracán, pomenovaný po slávnom býkovi, ktorý sa preslávil v zápase v Alicante v roku 1879, je opäť jasným „lambom“.

Dizajn rešpektuje prísne geometrickú tradíciu, no vyznieva omnoho uhladenejšie. Vidno to najmä na bočnej siluete, ktorú tvorí jednoliata línia prechádzajúca od prednej masky až k zadnej odtrhovej hrane. Rozmery však zatiaľ Lamborghini neprezradilo. Využitím hliníka a vystužených plastov v konštrukcii podvozka a karosérie sa však podarilo udržať suchú hmotnosť Huracánu pod 1,5 tony.

Novinkou interiéru plného kože, hliníka a... Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Novinkou interiéru plného kože, hliníka a karbónu je 12-palcový prístrojový panel tvorený TFT displejom.

Huracán poháňa opäť v strede uložený atmosférický 10-valec s nezmeneným objemom 5,2 litra, no zato s novým systémom priameho aj nepriameho vstrekovania IDS (Iniezione Diretta Stratificata). Podľa Lamborghni to prináša vyšší výkon, vyšší krútiaci moment a nižšiu spotrebu. Motor ponúka, ako to napokon vyplýva aj z názvu, výkon 610 koní (448 kW), čo je viac ako dosahovali všetky predchádzajúce verzie Gallarda vrátane tých špeciálnych.

Mohutný výkon a krútiaci moment a 560 Nm putuje ku všetkým štyrom kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku LDF (Lamborghini Doppia Frizione) a elektronický pohon oboch náprav. Pri suchej váhe 1¤422 kg je výkonová hmotnosť len 2,33 kg/k, čo znamená raketovú akceleráciu z 0 na 100 km/h len za 3,2 sekundy a na dvojnásobok len za 9,9 sekundy. Aj vďaka stop-štart systému je spotreba paliva zredukovaná na 12,5 litra benzínu.

Predné aj zadné svetlá sú osadené výlučne LED... Foto: Lamborghini
Lamborghini Huracán Predné aj zadné svetlá sú osadené výlučne LED diódami.

Centrom športovo zariadeného interiéru je prístrojový panel tvorený 12,3-palcovým TFT displejom, ktorý umožňuje rôzne konfigurácie nastavenia. Aj vzhľadom na výber troch jazdných režimov, ktoré volí vodič tlačidlom na volante. Vyberá z módov Strada (cesta), Sport alebo Corsa (okruh). Spolu s nimi sa mení nielen riadiaca mapa motora a prevodovky, ale aj adaptívneho podvozku vybaveného magnetoreologickými tlmičmi.

Horúcu novinku predstaví Lamborghini aj s podrobnosťami na marcovom autosalóne v Ženeve, no ešte predtým usporiada pre vybraných hostí až 130 privátnych akcií v šesťdesiatich krajinách sveta. V súčasnosti už prebieha jej výroba na novej linke v Sant'Agata. K prvým zákazníkom dorazí na jar.

Lamborghini Huracán
Lamborghini Huracán
+6Lamborghini Huracán

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #superšport #Lamborghini #Audi R8 #Huracán #Gakkardo #Autoslalón ženeva 2014
Články podľa značiek