Subaru Levorg: Z Imprezy vznikne športové kombi

Na autosalóne v Tokiu predstavilo Subaru nové kombi stojace pod veľkým Legacy. Odvodené je zo súčasnej Imprezy, no prináša aj niekoľko noviniek. Napríklad benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva a elektronické asistenčné systémy.

31.12.2013 06:00
debata (1)
Levorg charakterizuje Subaru ako športové kombi... Foto: Subaru
Subaru Levorg Levorg charakterizuje Subaru ako športové kombi Sports Tourer. Na dĺžku má o 170 mm viac ako hatchback Impreza.

Subaru vypĺňa medzeru medzi Imprezou a veľkým Legacy. Levorg sa síce snaží prezentovať ako samostatný modelový rad, no v podstate ide o ďalší derivát Imprezy, čo naznačuje takmer identickým rázvorom 2 650 mm. Levorg, ktorého názov je kombináciou slov Legacy, Revolution Touring a ktorý sám výrobca charakterizuje ako Sports Tourer, má na dĺžku 4 690, na šírku 1 780 a na výšku 1 485 mm. V porovnaní s hatchbackom Impreza je dlhší o 175 mm.

Zadné veko ukrýva batožinový priestor zatiaľ... Foto: Subaru
Subaru Levorg Zadné veko ukrýva batožinový priestor zatiaľ nezverejneného objemu.

Aj interiér vychádza zjavne zo súčasnej Imprezy, no pridáva niektoré nové dekoračné materiály, ako napríklad klavírny lak a najmä nové bezpečnostné systémy. Levorg bude môcť byť vybavený streokamerami, protikolíznym systémom s núdzovým brzdením, udržiavaním v jazdnom pruhu, ale aj siedmimi airbagmi vrátane kolenného airbagu pre vodiča. Bohužiaľ, veľkosť batožinového priestoru, ktorý je pre kombi podstatný, si Subaru nechalo zatiaľ pre seba.

Interiér má v porovnaní s Imprezou využívať... Foto: Subaru
Subaru Levorg Interiér má v porovnaní s Imprezou využívať kvalitnejšie materiály a nové dekorácie.

Zato vieme, že pod prednou kapotou budú pracovať dva nové preplňované benzínové boxery vybavené po prvý raz priamym vstrekovaním paliva DIT. Menší z nich 1,6 DIT ponúkne výkon 125 kW a 250 Nm. Silnejší dvojliter 2,0 DIT sa bude môcť pochváliť výkonom až 221 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Priemerná spotreba sa má pohybovať na úrovni 5,7 alebo 7,6 litra (pre 2,0 DIT) benzínu na 100 km.

Pod kapotou budú pracovať opäť motory boxer,... Foto: Subaru
Subaru Levorg Pod kapotou budú pracovať opäť motory boxer, tentokrát však s priamym vstrekovaním paliva DIT.

Zaujímavé je, že pre oba motory je pripravená výlučne kontinuálna prevodovka CVT. Jednoducho, manuál tu už nenájdete. Odpustkom je režim S-Drive s ôsmimi prednastavenými prevodovými pomermi, ktoré je možné voliť manuálne. Samozrejmosťou je permanentný pohon oboch náprav Symmetrical AWD a nezávislé zavesenie všetkých kolies. Základné verzie budú obúvať 16-palcové a dvojliter 17-palcové disky kolies.

Subaru Levorg absolvovalo svetovú premiéru v podobe predprodukčného prototypu na decembrovom autosalóne v Tokiu. K prvým zákazníkom sa má dosť na jar. Zatiaľ však len v Japonsku. Do Európy dorazí neskôr, pravdepodobne aj s dieselovým motorom. Z Levorgu je odvodená aj ostrá verzia Imprezy WRX, čo len dokladuje ich konštrukčnú spriaznenosť.

Subaru Levorg
Subaru Levorg
+9Subaru Levorg

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #kombi #Subaru #Levorg #Legacy #Symmetrical AWD #DIT
Články podľa značiek