Ako vidno, za spotrebnú elektroniku sa dnes považuje už kadečo. Do Las Vegas preto mieria aj automobilky. Mercedes tu napríklad ukáže svoje špeciálne hodinky slúžiace na komunikáciu z vozidlom na diaľku a Audi dokonca celý koncept Sport quattro laserlight. Ak vám pripomína štúdiu z Frankfurtu, nie ste ďaleko od pravdy. Podstatné však nie samotné auto, ale, ako napovedá názov, jeho nová svetelná technika.
Po BMW, ktoré predstaví sériové laserové svetlomety vo svojom elektromobile i8, sa totiž s podobnou myšlienkou vážne zaoberá aj Audi. Audi Sport quattro laserlight je vybavené novou generáciou reflektorov, ktoré kombinujú najnovšie LED svetlá Audi Matrix z Audi A8 s laserovou technológiou. Kým vonkajšie LED moduly majú na starosti funkciu stretávacích svetiel, vnútorné matice sú osadené laserovými diódami pre diaľkové svetlá.
Podľa Audi patrí budúcnosť osvetlenia automobilov práve laserovým diódam. Ich výhodou je z konštrukčného hľadiska nižšia spotreba energie a menšie rozmery. Laserové diódy merajú totiž len niekoľko mikrónov, pritom zabezpečujú trojnásobnú svietivosť a až dvakrát väčší dosah svetelného kužeľa v porovnaní s LED svetlami.
V praxi to znamená schopnosť osvetliť priestor pred vozidlom až do vzdialenosti 500 metrov a to svetlom veľmi blízkym teplote denného svetla, ktoré je pre naše oči najprirodzenejšie. Automobilka uisťuje, že laserové svetlá sa už čoskoro predstavia v jej sériovom portfóliu. Debutovať by však mali najprv na závodnej dráhe v špeciáli Audi R18 e-tron quattro pre vytrvalostné preteky v Le Mans.
Technologicky je koncept Sport quattro laserlight identický s frankfurtskou štúdiu Sport quattro. Pod kapotou ukrýva plug-in hybridnú sústavu s akumulátormi kombinujúcu mohutný preplňovaný 8-valec 4,0 TFSI (411 kW) s elektromotorom (110 kW). Obe pohonné jednotky dávajú maximálny spoločný výkon 700 koní, teda 515 kW, a gigantických 800 Nm krútiaceho momentu. To stačí na akceleráciu z nuly na stovku za 3,7 sekundy.