Nový Peugeot 308 SW má kufor veľký ako Octavia Combi

Aj Peugeot 308 sa zapojil do pretekov o najväčší batožinový priestor. Nové kombi s prívlastkom SW atakuje objemom kufra Škodu Octavia Combi.

07.01.2014 06:00
debata (11)
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je novinka o 80 mm dlhšia a o 100 nižšia. Pohotovostná hmotnosť klesla medzigeneračne až o 140 kg!

Po Volkswagene Golf Variant a Honde Civic Tourer dostane Škoda Octavia Combi ďalšieho silného súpera. Aj Peugeot 308 sa totiž prehupne objemom batožinového priestoru cez magickú hranicu 600 litrov. Jeho premiéra sa chystá na jarný autosalón v Ženeve.

Nové kombi Peugeot 308 SW má so svojím predchodcom spoločný iba názov. Tak ako hatchback je postavené na novej modulárnej platforme EMP2. To znamená spolu s ďalšími úpravami redukciu pohotovostnej hmotnosti až o 140 kg.

Dizajn zadnej časti je jemne inšpirovaný veľkým... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW Dizajn zadnej časti je jemne inšpirovaný veľkým kombi Peugeot 508. To znamená aj lepšiu aerodynamiku.

Zaujímavé pritom je, že kým hatchback sa medzigeneračne skrátil, kombi SW do dĺžky, naopak, podrástlo. Celková dĺžka vzrástla zo 4 500 na 4 580 mm. Výška karosérie, ktorou predošlá generácia atakovala takmer vozidlá triedy MPV, sa však výrazne znížila. A to až o desať centimetrov na konečných 1 470 mm.

Pod zadným výklopným vekom sa má nachádzať obrovský batožinový priestor s objemom 610 litrov, čo je o 37 litrov viac ako v minulosti a na chlp presne s novou Octaviou Combi. V porovnaní s Golfom Variant je to päť litrov viac a v porovnaní s Hondou Civic Tourer zas o 14 menej.

Pod zadným vekom sa nachádza súmerný batožinový... Foto: Peugeot
Peugeot 308 SW Pod zadným vekom sa nachádza súmerný batožinový priestor s objemom 610 litrov. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť do roviny jediným pohybom, a to priamo z kufra.

Peugeot sľubuje špičkovú variabilitu. Sedadlá druhého radu sa totiž budú dať sklápať jediným pohybom, a to buď z interiéru, alebo priamo z batožinového priestoru. Po ich zložení ponúkne Peugeot 308 SW dokonale vodorovnú úložnú plochu a súmerný tvar kufra. Tretieho radu sedadiel sa však na rozdiel od minulosti už nedočkáme.

Ponuka motorov bude zahŕňať výlučne nové agregáty splňujúce emisné normy Euro 6. Medzi nimi aj nový diesel 1,6 BlueHDi s výkonom 88 kW a priemernou spotrebou len 3,2 litra nafty, čo by malo znamenať rekord v kategórii kombi nižšej strednej triedy. Na ďalšie informácie si však budeme musieť počkať do ženevskej premiéry. Nový Peugeot 308 SW budú vyrábať vo francúzskom závode automobilky v Sochaux.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW
+8Peugeot 308 SW

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #kombi #Peugeot 308 #autosalón Ženeva 2014 #Peugeot 308 SW
Články podľa značiek