Po Volkswagene Golf Variant a Honde Civic Tourer dostane Škoda Octavia Combi ďalšieho silného súpera. Aj Peugeot 308 sa totiž prehupne objemom batožinového priestoru cez magickú hranicu 600 litrov. Jeho premiéra sa chystá na jarný autosalón v Ženeve.
Nové kombi Peugeot 308 SW má so svojím predchodcom spoločný iba názov. Tak ako hatchback je postavené na novej modulárnej platforme EMP2. To znamená spolu s ďalšími úpravami redukciu pohotovostnej hmotnosti až o 140 kg.
Zaujímavé pritom je, že kým hatchback sa medzigeneračne skrátil, kombi SW do dĺžky, naopak, podrástlo. Celková dĺžka vzrástla zo 4 500 na 4 580 mm. Výška karosérie, ktorou predošlá generácia atakovala takmer vozidlá triedy MPV, sa však výrazne znížila. A to až o desať centimetrov na konečných 1 470 mm.
Pod zadným výklopným vekom sa má nachádzať obrovský batožinový priestor s objemom 610 litrov, čo je o 37 litrov viac ako v minulosti a na chlp presne s novou Octaviou Combi. V porovnaní s Golfom Variant je to päť litrov viac a v porovnaní s Hondou Civic Tourer zas o 14 menej.
Peugeot sľubuje špičkovú variabilitu. Sedadlá druhého radu sa totiž budú dať sklápať jediným pohybom, a to buď z interiéru, alebo priamo z batožinového priestoru. Po ich zložení ponúkne Peugeot 308 SW dokonale vodorovnú úložnú plochu a súmerný tvar kufra. Tretieho radu sedadiel sa však na rozdiel od minulosti už nedočkáme.
Ponuka motorov bude zahŕňať výlučne nové agregáty splňujúce emisné normy Euro 6. Medzi nimi aj nový diesel 1,6 BlueHDi s výkonom 88 kW a priemernou spotrebou len 3,2 litra nafty, čo by malo znamenať rekord v kategórii kombi nižšej strednej triedy. Na ďalšie informácie si však budeme musieť počkať do ženevskej premiéry. Nový Peugeot 308 SW budú vyrábať vo francúzskom závode automobilky v Sochaux.