Kia GT4 Stinger: Kladivo na nový Mustang?

Kia sa s témou športového modelu pohráva už niekoľko rokov. V ponuke však zatiaľ nefiguruje. Zmení to detroitský koncept GT4 Stinger?

11.01.2014 07:00
Kia GT4 Stinger Foto:
Nízka stavba karosérie prezrádza, že GT4 Stinger nebude len ponáškou na športový model, ale poriadne ostrým športovým náradím.
debata (1)

V posledných rokoch urobila kórejská Kia obrovský krok vpred. V jej portfóliu nájdeme zástupcov klasických kategórií automobilov, SUV či MPV, skutočný športový model však zatiaľ chýba. V Európe je jej najsilnejšou zbraňou pro_ceed GT. To napriek tomu, že už v roku 2007 predstavila veľmi realistický koncept Kia Kee. Ten sa do výroby nedostal a jediné kupé s názvom Forte ostalo výlučne americkou záležitosťou.

Kia GT4 Stinger bude mať pohon zadných kolies a... Foto: Kia
Kia GT4 Stinger Kia GT4 Stinger bude mať pohon zadných kolies a silný dvojliter s výkonom 232 kW.

To všetko možno zmení koncept GT4 Stinger, ktorý debutuje na nadchádzajúcom autosalóne v Detroite. Kia síce ukázala zatiaľ len tri fotografie novinky „utopené“ v tme, ale aj z nich možno vytušiť, že pôjde o skutočne športové „náradie“. Dva plus dva miestne kupé postavené na 20-palcových diskoch kolies má nízku stavbu karosérie a zvláštne situované LED svetlá. Celá predná časť má byť vyrobená z karbónu.

Jedna z mála informácií, ktoré Kia zatiaľ prezradila, sa týka pohonnej jednotky. Stinger má poháňať dvojlitrový preplňovaný 4-valec s výkonom 232 kW spojený s kolesami zadnej nápravy cez 6-stupňový manuál. Takže GT4 Stinger rozhodne nebude len avízom nového Forte či derivátom niektorého z existujúcich modelov, ale poriadne ostrým kupé pre milovníkov driftingu.

Kia GT4 Stinger. Foto: Kia
Kia GT4 Stinger Kia GT4 Stinger.

Dokladuje to aj vyspelé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, ako na prednej tak aj na zadnej náprave. Dvadsaťpalcové disky kolies s centrálnou maticou obúvajú pneumatiky Pirelli P-Zero s profilovým číslom 235/35 ZR20 vpredu a 275/35 ZR20 vzadu. O skrotenie tohto 2+2 miestneho kupé sa starajú ventilované kotúče brzdovej sústavy Brembo Gran Turismo.

Ktovie, či sa zo Stingeru neskôr vykľuje sériový model, no v ponuke Kie by mohol vyplniť medzeru tam, kde sesterský Hyundai už dávno operuje so silným kupé Genesis. A triasť by sa mohli aj zabehnutí „drifteri“, ako Toyota GT86, Subaru BRZ či nový Ford Mustang a Chevrolet Camaro.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #zadný náhon #Concept #koncept #autosalón Detroit 2014 #Kia GT4 Stinger #športové kupé
Články podľa značiek