U nás neznáma značka Holden je austrálskou odnožou koncernu General Motors a v súčasnosti aj jediným austrálskym automobilovým výrobcom. No ani ten sa nevyhne radikálnym škrtom. Po roku 2016 ho GM zatvorí.
Pre Austráliu, z ktorej od roku 2016 ohlásil ústup aj Ford, to znamená, že ostane prakticky bez vlastného automobilového priemyslu. Holden má pritom v Austrálii bohatú tradíciu. Prvý autorsky vyvinutý model predstavil v roku 1948. Pod touto značkou sa však predávali v Austrálii aj niektoré Opely, podobne ako Opel predáva v Británii pod značkou Vauxhall či v Číne a USA pod značkou Buick.
Na revanš sa autorské modely Holdenu predávali v USA a vo Veľkej Británii pod rôznymi koncernovými značkami. Ako príklad môžeme uviesť kupé Monaro, v USA označené ako Pontiac GTO a v Británii ako Vauxhall Monaro VXR. Podobné to bolo so sedanom Commodore, ktorý putoval mimo Austrálie pod názvami Pontiac G8 a Vauxhall VXR8.
Dôvody takého radikálneho rozhodnutia sú jasné. Výroba v Austrálii je vysoko nerentabilná. Len vlani zaznamenal Holden stratu vo výške 110 miliónov eur. Pre koncern General Motors, ktorý sa od roku 2009 vyhrabal po prvýkrát z červených čísiel, je jednoducho priveľkou záťažou. Náklady na produkciu vozidiel sú v Austrálii až dvojnásobné v porovnaní s nákladmi v Európe.
Je však možné, že Holden ako značka úplne nezanikne. Rozlúčiť sa však bude musieť s vlastnými modelmi a výrobou v domácej Austrálii. Logo Holden sa tak v najlepšom prípade objaví už len na importovaných modeloch koncernu GM. Po tom, čo sa z Austrálie „odsťahoval“ aj Chrysler a Mitsubishi, bude jedinou automobilovou značkou vyrábajúcou v tejto krajine Toyota.