VW Beetle Dune: Druhý pokus terénneho Chrobáka

Rovnomenný koncept VW Beetle Dune sa predstavil už pred štrnástimi rokmi v Los Angeles. Ten súčasný z Detroitu je však vraj takmer pripravený do sériovej výroby.

15.01.2014 16:00
VW Beetle Dune Concept Foto:
Beetle Dune je vyzbrojený zvýšeným podvozkom, 18-palcovými diskami aj ochranou podvozku, no do terénu sa mu veľmi chcieť nebude. Poháňané má totiž len predné kolesá.
debata

Volkswagen vytiahol v Detroite zo šuplíka svoj starý nápad. Terénne ladený Beetle by mohol mať v čase rastúcej popularity crossoverov úspech. A do výroby nemá vraj ďaleko. Sám Volkswagen tvrdí, že kým pôvodná štúdia z roku 2010 bola na tie časy nabitá príliš drahými technológiami, súčasnému konceptu nič nebráni, aby sa dostal na montážne linky.

Bohužiaľ, to však tiež znamená, že Beetle Dune, ktorý sa aj podľa názvu tvári ako zdatná púštna bugina, nie je zas v teréne až taký suverén. Na rozdiel od Dune z roku 2000, ktorý bol vyzbrojený pohonom oboch náprav 4Motion a dokonca pneumatickým pružením schopný meniť výšku podvozku, súčasný Dune si musí vystačiť len so zväčšenou svetlou výškou a s pohonom predných kolies. Off-roadové gény detroitskej štúdie sú tak skôr dielom dizajnérov než inžinierov.

Zadný a strešný spojler sú pripravené na... Foto: Volkswagen
VW Beetle Dune Concept Zadný a strešný spojler sú pripravené na uchytenie lyžiarskeho výstroja. Strešný nosič tak so sebou nepotrebujete a navyše máte nerušený výhľad cez panoramatickú strechu.

Žltý koncept Dune je postavený na sériovom VW Beetle. Ochranný paket podvozku a podbehov, ale aj úplne nové nárazníky sa postarali o zväčšenie jeho vonkajších rozmerov. Do dĺžky pribudlo síce len 12 mm, zato do šírky 48 a do výšky vďaka zvýšeniu podvozku až 50 mm. Neprehliadnuteľné sú aj trojfarebné 18-palcové disky kolies kombinujúce chróm, lesklú čerň a náboje vo farbe laku karosérie. Aj vďaka nim došlo k zväčšeniu rozchodu kolies o 29 mm.

Pri pozornom pohľade si tiež všimnete novú vnútornú konštrukciu hlavných svetiel, diódové eliptické hmlové svetlá, prednú kapotu zvýraznenú prelisom a dvojicou odvetrávacích otvorov či dva zadné spojlery, ktoré môžu slúžiť ako nosič lyží alebo snoubordov. V interiéri sa úpravy obmedzili len na novú farebnú škálu koženého čalúnenia, žlté obklady palubnej dosky a novú grafiku prístrojového panelu či dotykového rozhrania.

Zadný a strešný spojler sú pripravené na... Foto: Volkswagen
VW Beetle Dune Concept Zadný a strešný spojler sú pripravené na uchytenie lyžiarskeho výstroja. Strešný nosič tak so sebou nepotrebujete a navyše máte nerušený výhľad cez panoramatickú strechu.

Aj technika pod kapotou je sériová. Beetle Dune poháňa preplňovaný 4-valec 2,0 TSI s výkonom 155 kW skombinovaný so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. K dispozícii je však len predný náhon, ktorý nedáva konceptu Dune príliš veľké šance na lyžiarskych výpravách ani v piesočných dunách. Jedinou trakčnou pomôckou je elektronická uzávierka diferenciálu XDS, bežne dostupná v sériových volkswagenoch vrátane Golfu či výkonnejších verzií nového Beetlu.

Zdá sa, že Volkswagen urobil všetko pre to, aby mohol koncept Dune v prípade pozitívnych reakcií publika počas výstavnej premiéry v Detroite transformovať do sériovej podoby. A pritom veľa neriskoval. V časoch, keď v USA bežne jazdia modely SUV a množstvo crossoverov len s pohonom predných kolies, sa mu ani netreba čudovať.

VW Beetle Dune Concept
VW Beetle Dune Concept
+17VW Beetle Dune Concept

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #autosalón Detroit 2014 #VW Beetle dune
Články podľa značiek