Kia Stinger, aj keď len ako koncept, mieri do dnes veľmi málo zastúpeného segmentu. Od počiatku vývoja, ktorý dostala na starosti kalifornská pobočka Kia Design Center America v Irvine, bolo cieľom stvoriť auto pre radosť. Nie luxusné GT, ale model zbavený prebytočného luxusu a trakčnej elektroniky, ktorého najväčšou prednosťou má byť zážitok z jazdy.
Nie div, že prednosť dostalo nízke a ľahké 2+2-miestne kupé. Stinger má na dĺžku 4 310 mm a kompaktný rázvor s hodnotou 2 619 mm. Na redukcii hmotnosti, ktorú sa podarilo udržať na hranici 1 300 kg, sa podieľa množstvo kompozitných materiálov. Karbón nájdeme napríklad na prednom spojleri, ale aj na 20-palcových diskoch kolies.
Chuť vyraziť rovno na okruh naznačuje široká predná maska, dlhá predná kapota aj vzad posunutá kabína, ktorá sa stará o takmer ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 52 : 48 . Vpredu zaujmú vertikálne situované LED svetlá a zozadu „céčková“ grafika svetiel lemujúca zadné čelo splývajúce so skleneným vekom. V zadnom nárazníku sa nachádzajú dve koncovky výfuku a difúzor. Pred zadnými blatníkmi vytvorili dizajnéri sací otvor na prívod chladiaceho vzduchu k brzdám.

Pod kapotou pracuje preplňovaný dvojlitrový 4-valec 2,0 T-GDI odvodený z pohonných jednotiek súťažnej Kie Optima GTS, ktorá jazdí v sérii Pirelli World Challenge. Pre potreby Stingeru je naladený na 315 koní, teda 235 kW. Tie posiela cez 6-stupňový manuál priamo k zadným kolesám. Drifteri by boli z takéhoto náradia nepochybne nadšení. Kia si však bohužiaľ nechala informácie o dynamických parametroch pre seba, ale akcelerácia na stovku pod päť sekúnd nebude pre toto kupé iste problémom.
O stabilitu v zákrutách sa stará nielen nízke ťažisko a vyvážená hmota, ale aj nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách. Predné kolesá používajú pneumatiky Pirelli P-Zero s profilom 235/35 R20 a zadné širší rozmer 275/35 R20. V 20-palcových diskoch sa ukrývajú 15-palcové dvojdielne odvetrávané kotúčové brzdy Brembo Gran Turismo so 6-piestikovými strmeňmi.
Interiér je zariadený doslova sparťansky. Nenájdete v ňom dokonca ani audiosústavu. Kia tvrdí, že audio má GT4 Stinger zabudované pod kapotou a že jeho reproduktormi je výfukové potrubie. Nechýbajú však škrupinové sedadlá, sploštený športový volant a červenou farbou podsvietený prístrojový panel s veľkým otáčkomerom a ukazovateľom zaradeného prevodového stupňa. Záľubu v sparťanstve dokazuje aj gumenými podlahovými rohožami a koženými pútkami namiesto vnútorných kľučiek dverí. Zaujímavým detailom sú transparentné predné stĺpiky.

Kia zatiaľ výrobu GT4 Stinger nepotvrdila. V jej portfóliu by sa však takýto model nepochybne vynímal a zaplátal dieru tam, kde sesterský Hyundai už dávnejšie operuje svojím kupé Genesis. A Stinger by mohol byť vážnou hrozbou aj pre americkú ikonu Ford Mustang, ktorý sa, mimochodom, chystá do Európy tiež so 4-valcom, alebo dobre zavedený Nissan 370Z. O atmosférických zadokolkách Toyota GT86 a Subaru BRZ ani nehovoriac.
Kia GT4 Stinger slávi svetovú premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite. Za jej vznikom stojí americké dizajncentrum automobilky, kde sa zrodili aj ostré koncepty Kia Trackster alebo Kia Gross GT.