Géčko nestarne. Ponúka opäť viac luxusu a bezpečnosti

Odchod krátkej verzie Mercedesu G a verzie kabriolet neznamená, že trieda G končí. Práve naopak. Posledná modernizácia dostala tento nekompromisný off-road do tej najlepšej kondície.Aj keď už len s 5-dverovou karosériou a dlhým rázvorom.

21.01.2014 07:00
debata (1)
Vynovená trieda G dostala diódové denné svetlá... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G - 2013 Vynovená trieda G dostala diódové denné svetlá a aerodynamické spätné zrkadlá. Inak sa jej tradičný off-roadový dizajn nemení.

Prívlastok nový je v súvislosti s Mercedesom G tak trochu schizofrenický. Toto auto má totiž na konte 35 rokov kariéry a v podstate pôvodnú koncepciu. V Stuttgarte ho však rokmi inovácií vybrúsili priam do dokonalosti. Tá posledná mu priniesla komfort a bezpečnosť, ktorá už nemá ďaleko od osobných áut.

To však neznamená, že by „zmäkol“. Trieda G je naďalej nekompromisným off-roadom so všetkým, čo k tomu patrí. Ostáva verná koncepcii rámového podvozku a tuhých náprav. Nič drsnejšie dnes jednoducho nezoženiete. S výnimkou Jeepu Wrangler a Land Roveru Defender, ktoré však stoja v hierarchii predsa len o stupienok nižšie.

Nové „éčko“ dostalo vlani jemný facelift. Všimnúť si môžete napríklad nové LED diódy pre denné svetlá a nové spätné zrkadlá s lepšou aerodynamikou. Verzie AMG majú novú masku chladiča s dvojitou lamelou, typickou pre vysokovýkonné stuttgartské limuzíny, ale aj červené strmene bŕzd vo veľkých 20-palcových diskoch, ktoré sa v triede G objavujú prvý raz.

Najviac zmien nastalo v interiéri. Nová je... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G - 2013 Najviac zmien nastalo v interiéri. Nová je palubná doska, prístrojový panel aj stredová konzola. Ovládanie rôznych funkcií uľahčuje rozhranie Command s visutým displejom.

Viac zmien však zaregistrujete v interiéri. Palubná doska bola totiž kompletne prepracovaná. Prístrojový panel a stredová konzola pripomínajú riešenie v Mercedese R s prvkami prevzatými z nového éčka a céčka, ale aj triedy B a A. Objavuje sa tu napríklad rozhranie Comand Online s visutým displejom a kruhovým „controllerom“. Systém umožňuje pripojenie k internetu a slúži aj potrebám navigácie so špeciálnymi prídavnými funkciami na jazdu v teréne či zábave.

K dispozícii je aj hlasové ovládanie Linguatronic. Nové sú poťahové materiály či čalúnenie dverí s nazberanou kožou. Trieda G sa nebráni ani luxusným dekoratívnym materiálom, ako drevenému volantu, no napriek tomu avizuje svoj drsný korienok jednoduchou rukoväťou na palubnej doske pred spolujazdcom.

Zo sveta osobných vozidiel pochádzajú aj nové bezpečnostné prvky. Trieda G môže byť po prvýkrát vybavená asistentom sledovania mŕtveho uhla, samočinným parkovacím asistentom a najmä radarovým tempomatom Distronic Plus s funkciou automatického brzdenia. Stabilizačný systém ESP zas dostal softvér stabilizácie prívesu.

Najvýkonnejšia verzia G 65 AMG s 12-valcovým... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G - 2013 Najvýkonnejšia verzia G 65 AMG s 12-valcovým dvakrát preplňovaným motorom šprintuje na stovku za ťažko uveriteľných 5,3 sekundy.

Závan najnovšej stuttgartskej techniky vidieť v interiéri na „joisticku“ voliča automatickej prevodovky, ktorý nahrádza tradičnú kulisu, či na krídelkách na volante pre jej manuálne ovládanie. A skutočne, technika vychádza z najnovšej generácie motorov spĺňajúcich emisné normy Euro 6. Základom je dieselová verzia 350 BlueTec s trojlitrovým 6-valcom, naladená na výkon 155 kW, a krútiacim momentom 540 Nm.

Alternatívou k dieselu je atmosférický benzínový 8-valec 5,5 V8 pre verziu G 500 s výkonom 285 kW a krútiacim momentom 530 Nm. Oba základné motory sú spojené výlučne s prepracovanou 7-stupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic Plus. Tá pracuje aj v službách novej špičkovej verzie G63 AMG s dvakrát preplňovaným 8-valcom 5,5 V8, ktorého výkon vzrástol až na 400 kW a krútiaci moment na 700 Nm. Vďaka stop-štart systému však spotrebuje menej paliva.

Rozmery/objemy
Dĺžka (mm) 4 662 ( s rezerv. kolesom)
Šíra (mm) 1 760
Výška (mm) 1 951
Rázvor náprav (mm) 2 850
Objem nádrže (l) 96

Na úplnom vrchole tróni G 65 AMG s 12-valcovým motorom 6,0 V12 s výkonom 450 kW a krútiacim momentom monštruóznych 1 000 Nm. Je to ťažko predstaviteľné, ale najsilnejšie géčko s hmotnosťou 2 505 kg akceleruje na stovku za 5,3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 230 km/h. To sú parametre, ktoré robia z triedy G najvýkonnejšie sériovo vyrábané terénne auto súčasnosti.

Špičkové jazdné vlastnosti v teréne zabezpečujú naďalej okrem permanentného pohonu oboch náprav tri 100-percentné uzávierky diferenciálov s elektronickým ovládaním, elektronicky priraditeľná redukčná prevodovka a najmä nezničiteľné tuhé nápravy. Teda prvky, ktorým je géčko verné už 35 rokov.

Technické údaje
Motor 350 BlueTec 500 63 AMG 65 AMG
Počet valcov/ ventilov V6/24 Turbo V8/32 V8/32 Bi-Turbo V12/36 Bi-Turbo
Zdvihový objem (ccm) 2 987 5 461 5 461 5 980
Max. výkon (kW/ot.) 155/3 400 285/6 000 400/5 500 450/4 300
Max. krút. moment (Nm/ot.) 540/1 600 530/2 800 760/2 000 1000/2 300
Prevodovka 7G-Tronic 7G-Tronic 7G-Tronic 7G-Tronic
0 – 100 km/h (s) 9,1 6,1 5,4 5,3
Max. rýchlosť (km/h) 175 210 210 230
Spotreba na 100 km (l) 11,2 14,9 13,8 17,0
Mercedes-Benz G - 2013
Mercedes-Benz G - 2013
+23Mercedes-Benz G - 2013

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #facelift #Mercedes triedy G #radarový tempomat #off-road
Články podľa značiek