Po štúdii Invotation, ktorá naznačuje tvár reinkarnovanej Almery, koncepte Friend-Me s karosériou kompaktného 4-dverového kupé a štúdii Resonance, ktorá bola akýmsi štylistickým cvičením pred príchodom nového Qashqaia, prichádza na rad detroitský koncept Sport Sedan. S najväčšou pravdepodobnosťou sa vlastne pozeráme na približnú podobu novej Maximy.
Dokazujú to už samotné rozmery. Na dĺžku má Sport Sedan 4 870 mm, čo je o evolučných 30 mm viac v porovnaní s Maximou. Rázvor náprav zas narástol z 2 776 na 2 825 mm, teda o päť centimetrov. Športová silueta kabíny, ktorá pripomína skôr 4-dverové kupé ako klasický sedan, sa však klenie vo výške len 1 378 mm, čo je až o 90 mm menej. Rovnako extrémne sú aj 21-palcocé disky kolies, ktoré k showcaru už akosi patria.
Dynamické línie podporujú pôsobivo tvarovaná predná časť s typickou maskou v dizajne širokého V, ktorú už poznáme napríklad z nového Qashqai alebo Note. Na prelisy je bohatý nielen predný nárazník, ale aj plastické boky pontónu. Športový look zvýrazňujú aj zatmavené stĺpiky a „plávajúca“ strecha kabíny. Dvojica zadných výfukov je integrovaná do lesklej čiernej spodnej časti nárazníka, ktorá kontrastuje so sýto oranžovou farbou laku karosérie.
Napriek extrémne dynamickému zjavu, nie je však Sport Sedan technicky príliš vzdialený od sériovej Maximy. Pod prednou kapotou pracuje vidlicový 6-valec s klasickým objemom 3,5 litra a výkonom cez 300 koní. Maxima ich má 294, takže nejde o žiaden radikálny posun. Zachovaná je aj kontinuálna prevodovka Xtronic CVT, ktorú teraz Nissan presadzuje namiesto klasických automatov prakticky vo všetkých modeloch.
Nečakajte ani zadný náhon. Sport Seadan má, presne tak ako Maxima, poháňané výlučne predné kolesá. To je zásadný rozdiel, ktorý má veľké Nissany odlíšiť od prestížnej sesterskej značky Infiniti a jej luxusných sedanov Q50 či Q70. Atraktívnosťou dizajnom sa im však nová Maxima pravdepodobne v budúcnosti priblíži. Nás Európanov to však trápiť nemusí. Maxima nie je totiž model, ktorý by to mal namierené na starý kontinent.