Nissan Sport Sedan Concept: Je to nová Maxima?

Nissan hľadá atraktívnejší dizajn pre svoje budúce modely. Len za posledný rok priviedol na svet šesť štúdií. Tentoraz sa v Detroite pohráva s témou veľkého sedanu. Iste nie náhodou. Veď vlajková loď Maxima má s jediným faceliftom za sebou už päť rokov kariéry.

23.01.2014 06:00
debata
Nissan Sport Seadan bol navrhnutý dizajnovým... Foto: Nissan
Nissan Sport Sedan Concept Nissan Sport Seadan bol navrhnutý dizajnovým štúdiom Nissanu v kalifornskom San Diegu a japonským dizajncentrom v Atsugi.

Po štúdii Invotation, ktorá naznačuje tvár reinkarnovanej Almery, koncepte Friend-Me s karosériou kompaktného 4-dverového kupé a štúdii Resonance, ktorá bola akýmsi štylistickým cvičením pred príchodom nového Qashqaia, prichádza na rad detroitský koncept Sport Sedan. S najväčšou pravdepodobnosťou sa vlastne pozeráme na približnú podobu novej Maximy.

Oranžová farba konceptu je inšpirovaná ručne... Foto: Nissan
Nissan Sport Sedan Concept Oranžová farba konceptu je inšpirovaná ručne vyrábanými sláčikovými nástrojmi.

Dokazujú to už samotné rozmery. Na dĺžku má Sport Sedan 4 870 mm, čo je o evolučných 30 mm viac v porovnaní s Maximou. Rázvor náprav zas narástol z 2 776 na 2 825 mm, teda o päť centimetrov. Športová silueta kabíny, ktorá pripomína skôr 4-dverové kupé ako klasický sedan, sa však klenie vo výške len 1 378 mm, čo je až o 90 mm menej. Rovnako extrémne sú aj 21-palcocé disky kolies, ktoré k showcaru už akosi patria.

Sport Sedan Concept má skôr siluetu 4-dverového... Foto: Nissan
Nissan Sport Sedan Concept Sport Sedan Concept má skôr siluetu 4-dverového kupé ako klasického sedanu. Dĺžkou sa však od súčasnej Maximy príliš nelíši. To platí aj o jeho technike. Pod kapotou má 3,5-litrový atmosférický 6-valec spojeným s kontinuálnou prevodovkou Xtronic CVT

Dynamické línie podporujú pôsobivo tvarovaná predná časť s typickou maskou v dizajne širokého V, ktorú už poznáme napríklad z nového Qashqai alebo Note. Na prelisy je bohatý nielen predný nárazník, ale aj plastické boky pontónu. Športový look zvýrazňujú aj zatmavené stĺpiky a „plávajúca“ strecha kabíny. Dvojica zadných výfukov je integrovaná do lesklej čiernej spodnej časti nárazníka, ktorá kontrastuje so sýto oranžovou farbou laku karosérie.

Aj štvormiestny interiér má vyslovene športový... Foto: Nissan
Nissan Sport Sedan Concept Aj štvormiestny interiér má vyslovene športový strih. Dominujú mu kontrastné prírodné materiály a hliníkové komponenty.

Napriek extrémne dynamickému zjavu, nie je však Sport Sedan technicky príliš vzdialený od sériovej Maximy. Pod prednou kapotou pracuje vidlicový 6-valec s klasickým objemom 3,5 litra a výkonom cez 300 koní. Maxima ich má 294, takže nejde o žiaden radikálny posun. Zachovaná je aj kontinuálna prevodovka Xtronic CVT, ktorú teraz Nissan presadzuje namiesto klasických automatov prakticky vo všetkých modeloch.

Nečakajte ani zadný náhon. Sport Seadan má, presne tak ako Maxima, poháňané výlučne predné kolesá. To je zásadný rozdiel, ktorý má veľké Nissany odlíšiť od prestížnej sesterskej značky Infiniti a jej luxusných sedanov Q50 či Q70. Atraktívnosťou dizajnom sa im však nová Maxima pravdepodobne v budúcnosti priblíži. Nás Európanov to však trápiť nemusí. Maxima nie je totiž model, ktorý by to mal namierené na starý kontinent.

Nissan Sport Sedan Concept
Nissan Sport Sedan Concept
+15Nissan Sport Sedan Concept

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #autosalón Detroit 2014 #Maxima #Nissan Sport Seadan
Články podľa značiek