Po modernizácii Insignie, Zafiry a Astry prišlo na rad aj MPV Meriva. Novinka označovaná ako modelový rok 2014 sa pri vzhľadových úpravách inšpirovala práve vlajkovou loďou Insignia. Nový je celý predný nárazník, predná maska s robustnou chrómovou lištou v tvare krídla, ale aj konštrukcia svetiel. Denné svietenie zabezpečujú odteraz výhradne LED diódy a tá istá technológia nahradila klasické žiarovky aj v nových zadných svetlách.
Facelift uzatvárajú dva nové laky karosérií, chrómová spodná lišta bočných okien zvýrazňujúca originálnu siluetu pontónu a nové 17– a 18-palcové disky kolies. Exteriérové zmeny sa podpísali na miernom raste celkovej dĺžky. Meriva má teraz presne 4 300 mm, čo je o 12 viac ako v minulosti. Ostatné rozmery ostali zachované.
V interiéri je najpodstatnejšou zmenou prepracovaná stredová konzola a nasadenie nového rozhrania IntelliLink, ktoré debutovalo v modernizovanej Insignii a potom putovalo do Astry aj Zafiry Tourer. V Merive spolupracuje so 7-palcovou obrazovkou. Verzia Navi 950 obsahuje navigačné dáta celej Európy. Už v základe je IntelliLink vybavený Bluetooth ale aj USB portom pre pripojenie externých zariadení a slúži aj parkovacej kamere.
Meriva ostáva naďalej verná konceptu protismerne sa otvárajúcich zadných dverí. Zadným cestujúcim však prináša nielen dobrý prístup do interiéru, ale aj o čosi viac miesta na nohy, keďže konštruktéri prepracovali centrálnu koľajnicu systému FlexRail, ktorá zasahuje aj do zadnej časti interiéru a slúži na uchytenie držiakov na nápoje a iné predmety.
To najpodstatnejšie sa však udialo pod kapotou. Meriva dostala po Zafire Tourer a Astre úplne nový celohliníkový diesel 1,6 CDTi, ktorý nahrádza pôvodnú naftovú jednotku 1,7 CDTi. Do Merivy prichádza v najsilnejšej verzii s výkonom100 kW a s krútiacim momentom 320 Nm. To je nárast o 4 kW a 20 Nm, čo zároveň znamená rekord v tejto objemovej kategórii. Opel tiež tvrdí, že dieselová novinka je zároveň najtichším motorom vo svojej triede.
Merive ponúka veľmi slušnú dynamiku. Na stovku zrýchľuje za 9,1 sekundy, čo je zlepšenie o osem desatín. Pritom spotrebuje podľa výrobcu len 4,4 litra nafty na 100 km, teda o 0,9 litra menej ako starý agregát 1,7 CDTi (96 kW). Neskôr sa objaví aj slabšia verzia (81 kW), ktorá nahradí pôvodný motor 1,3 CDTi (70 kW). Ten je zatiaľ v ponuke aj s ďalším starším dieselom 1,7 CDTi (81 kW), spojeným výlučne so 6–stupňovou automatickou prevodovkou
Zostava benzínových motorov ostáva v pôvodnom zložení. Základom je atmosférický 4-valec 1,4i (74 kW) a jeho modifikácia upravená na spaľovanie LPG. Preplňované verzie 1,4 EcoTec (88, 103 kW) možno však odteraz kombinovať s modernizovanou 6-stupňovou automatickou prevodovkou s funkciou manuálneho výberu prevodových stupňov ActiveSelect. Vynovené sú však aj všetky 5– a 6-stupňové manuálne prevodovky s nižším trením a kratšími radiacimi dráhami.
Modernizovaná Meriva absolvovala svetový debut na autosalóne v Bruseli a na náš trh sa dostane v jarných mesiacoch.
Technické údaje (benzínové motory) | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 1,4 Ecotec | 1,4 Turbo | 1,4 Turbo | 1,4 LPG |
Počet valcov/ ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 398 | 1 364 | 1 364 | 1 364 |
Max. výkon (kW/ot.) | 74/6 000 | 88/4 800 | 103/4 900 | 88/4 800 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 130/4 000 | 175/1 750 | 200/1 850 | 175 1 750 |
Prevodovka | 5M | 5M/6A | 6M/6A | 5M |
0 – 100 km/h (s) | 14,0 | 11,3 | 10,1 | 11,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 177 | 188 | 196 | 188 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,0 | 5,9 | 6,3 | 5,9 |
Technické údaje (dieselové motory) | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 1,3 CDTi | 1,6 CDTi | 1,6 CDTi | 1,7 CDTi |
Počet valcov/ ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 248 | 1 598 | 1 598 | 1 686 |
Max. výkon (kW/ot.) | 70/4 000 | 81/3 500 | 100/3 500 | 81/3 600 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 180/1 750 | 300/1 750 | 320/2 000 | 280/2 300 |
Prevodovka | 5M | 6M | 6M | 6A |
0 – 100 km/h (s) | 13,8 | 12,9 | 9,9 | 12,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 168 | 182 | 197 | 178 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,1 | 4,4 | 4,4 | 6,1 |