Opel Meriva 2014: Facelift, nový diesel a rozhranie IntelliLink

Inovatívne MPV Opel Meriva podstúpilo po troch rokoch výroby modernizáciu. Týka sa nielen vzhľadu. Podstatné sú aj zmeny pod kapotou a v elektronike vozidla.

24.01.2014 12:00
debata
Predná maska Merivy s väčšou šírkou a väčším... Foto: Opel
Opel Meriva 2014 Predná maska Merivy s väčšou šírkou a väčším počtom chrómových lamiel je inšpirovaná Insigniou. Nové sú aj svetlá vrátane denných LED diód.

Po modernizácii Insignie, Zafiry a Astry prišlo na rad aj MPV Meriva. Novinka označovaná ako modelový rok 2014 sa pri vzhľadových úpravách inšpirovala práve vlajkovou loďou Insignia. Nový je celý predný nárazník, predná maska s robustnou chrómovou lištou v tvare krídla, ale aj konštrukcia svetiel. Denné svietenie zabezpečujú odteraz výhradne LED diódy a tá istá technológia nahradila klasické žiarovky aj v nových zadných svetlách.

Facelift uzatvárajú dva nové laky karosérií, chrómová spodná lišta bočných okien zvýrazňujúca originálnu siluetu pontónu a nové 17– a 18-palcové disky kolies. Exteriérové zmeny sa podpísali na miernom raste celkovej dĺžky. Meriva má teraz presne 4 300 mm, čo je o 12 viac ako v minulosti. Ostatné rozmery ostali zachované.

Aj v zadných svetlách našli miesto LED diódy.... Foto: Opel
Opel Meriva 2014 Aj v zadných svetlách našli miesto LED diódy. Facelift uzatvárajú nové 17- a 18-palcové disky a dve nové farby laku.

V interiéri je najpodstatnejšou zmenou prepracovaná stredová konzola a nasadenie nového rozhrania IntelliLink, ktoré debutovalo v modernizovanej Insignii a potom putovalo do Astry aj Zafiry Tourer. V Merive spolupracuje so 7-palcovou obrazovkou. Verzia Navi 950 obsahuje navigačné dáta celej Európy. Už v základe je IntelliLink vybavený Bluetooth ale aj USB portom pre pripojenie externých zariadení a slúži aj parkovacej kamere.

Meriva ostáva naďalej verná konceptu protismerne sa otvárajúcich zadných dverí. Zadným cestujúcim však prináša nielen dobrý prístup do interiéru, ale aj o čosi viac miesta na nohy, keďže konštruktéri prepracovali centrálnu koľajnicu systému FlexRail, ktorá zasahuje aj do zadnej časti interiéru a slúži na uchytenie držiakov na nápoje a iné predmety.

Najväčšou zmenou v interiéri je 7-palcové... Foto: Opel
Opel Meriva 2014 Najväčšou zmenou v interiéri je 7-palcové rozhranie IntelliLink s hlasovým ovládaním a mnohými novými funkciami. Prístrojový panel s jednoduchým červeným displejom ostal pôvodný.

To najpodstatnejšie sa však udialo pod kapotou. Meriva dostala po Zafire Tourer a Astre úplne nový celohliníkový diesel 1,6 CDTi, ktorý nahrádza pôvodnú naftovú jednotku 1,7 CDTi. Do Merivy prichádza v najsilnejšej verzii s výkonom100 kW a s krútiacim momentom 320 Nm. To je nárast o 4 kW a 20 Nm, čo zároveň znamená rekord v tejto objemovej kategórii. Opel tiež tvrdí, že dieselová novinka je zároveň najtichším motorom vo svojej triede.

Merive ponúka veľmi slušnú dynamiku. Na stovku zrýchľuje za 9,1 sekundy, čo je zlepšenie o osem desatín. Pritom spotrebuje podľa výrobcu len 4,4 litra nafty na 100 km, teda o 0,9 litra menej ako starý agregát 1,7 CDTi (96 kW). Neskôr sa objaví aj slabšia verzia (81 kW), ktorá nahradí pôvodný motor 1,3 CDTi (70 kW). Ten je zatiaľ v ponuke aj s ďalším starším dieselom 1,7 CDTi (81 kW), spojeným výlučne so 6–stupňovou automatickou prevodovkou

Nový diesel 1,6 CDTi je najvýkonnejším motorom... Foto: Opel
Opel Meriva 2014 Nový diesel 1,6 CDTi je najvýkonnejším motorom vo svojej triede a podľa Opela aj najtichším. Meriva s ním priemerne spotrebuje 4,4 litra paliva na 100 km, čo je o 10 % menej v porovnaní so starším motorom 1,7 CDTi.

Zostava benzínových motorov ostáva v pôvodnom zložení. Základom je atmosférický 4-valec 1,4i (74 kW) a jeho modifikácia upravená na spaľovanie LPG. Preplňované verzie 1,4 EcoTec (88, 103 kW) možno však odteraz kombinovať s modernizovanou 6-stupňovou automatickou prevodovkou s funkciou manuálneho výberu prevodových stupňov ActiveSelect. Vynovené sú však aj všetky 5– a 6-stupňové manuálne prevodovky s nižším trením a kratšími radiacimi dráhami.

Modernizovaná Meriva absolvovala svetový debut na autosalóne v Bruseli a na náš trh sa dostane v jarných mesiacoch.

Technické údaje (benzínové motory)
Motor 1,4 Ecotec 1,4 Turbo 1,4 Turbo 1,4 LPG
Počet valcov/ ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 398 1 364 1 364 1 364
Max. výkon (kW/ot.) 74/6 000 88/4 800 103/4 900 88/4 800
Max. krút. moment (Nm/ot.) 130/4 000 175/1 750 200/1 850 175 1 750
Prevodovka 5M 5M/6A 6M/6A 5M
0 – 100 km/h (s) 14,0 11,3 10,1 11,5
Max. rýchlosť (km/h) 177 188 196 188
Spotreba na 100 km (l) 6,0 5,9 6,3 5,9
Technické údaje (dieselové motory)
Motor 1,3 CDTi 1,6 CDTi 1,6 CDTi 1,7 CDTi
Počet valcov/ ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 248 1 598 1 598 1 686
Max. výkon (kW/ot.) 70/4 000 81/3 500 100/3 500 81/3 600
Max. krút. moment (Nm/ot.) 180/1 750 300/1 750 320/2 000 280/2 300
Prevodovka 5M 6M 6M 6A
0 – 100 km/h (s) 13,8 12,9 9,9 12,9
Max. rýchlosť (km/h) 168 182 197 178
Spotreba na 100 km (l) 4,1 4,4 4,4 6,1
Opel Meriva 2014
Opel Meriva 2014
+13Opel Meriva 2014

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #facelift #Opel Meriva #IntelliLink #autosalón Brusel 2014 #1.6 CDTi
Články podľa značiek