Volvo XC60 bolo pre švédsku automobilku ranou priamo do čierneho. V súčasnosti tvorí až štvrtinu jeho celosvetového odbytu. Lenže má už päť rokov kariéry za sebou, a hoci Volvo nepatrí k výrobcom s rýchlou modelovou obmenou, modernizácia už bola potrebná.
Základné obrysy sa nezmenili, ale novinku ľahko identifikujete podľa výrazne prepracovanej prednej časti. Volvo XC60 prišlo o delené predné svetlá. Tie nové tvoria harmonický celok a dobre ladia s novou širšou prednou maskou. Z tej zmizol chrómový lem, no zato ho viac nájdete na jej vnútorných lamelách. Denné LED svetlá sa zas presťahovali do nového nárazníka.
Viac elegancie sa snažili dizajnéri dosiahnuť nielen optickým zväčšením šírky, ale aj lakovaním všetkých plastových dielcov vo farbe karosérie, teda aj spodných častí nárazníkov či bočných ochranných líšt. Exteriérový facelift dopĺňajú nové spätné zrkadlá a nový dizajn koncoviek výfukov integrovaných do hliníkového chrániča. Samozrejme, faceliftom prešiel aj dizajn diskov kolies. ňV interiéri sú tri zásadné inovácie. Volvo XC60 prevzalo z mladšieho hatchbacku V40 úplne nový digitálny prístrojový panel umožňujúci tri druhy zobrazenia – Eco, Elegance a Performance. Elegance je základný režim zobrazenia, Eco motivuje zmenou podsvietenia a ukazovateľom okamžitej spotreby k úspornej jazde. Červené podsvietenie módu Sport zodpovedá agresívnejšiemu jazdnému štýlu.
Druhou novinkou sú krídelká ovládania automatickej prevodovky na volante, ktoré XC60 veľmi chýbali. Treťou inováciou je rozhranie Sensus Connected Touch s dotykovým displejom, ktorý je možný ovládať aj s rukavicami. Systém umožňuje pripojenie na internet cez zabudovanú SIM kartu alebo priamo cez váš mobilný telefón. K dispozícii tak máte napríklad internetové rádio, streming hudby, dopravné informácie či navigáciu.
Zlepšila sa aj bezpečnosť. Zásadné sú najmä nové adaptívne svetlá Active High Beam Control s aktívnym clonením lúčov tak, aby svietili čo najďalej, ale pritom neoslepovali protiidúcich vodičov. O všetko sa stará kamera na čelnom skle a mechanizmus clonenia šošoviek. Príjemným prvkom príplatkovej výbavy sa stali elektrochromatické vonkajšie spätné zrkadlá, vyhrievanie volantu a vyhrievanie čelného skla pre všetky verzie s dažďovým senzorom.
Pod kapotou je v súčasnosti mix pôvodných pohonných jednotiek, ale aj tri novinky z radu úplne nových 4-valcových úsporných motorov Drive-E, ktoré postupne nahradia pôvodné motorizácie. Dva z nich sú benzínové. Agregát T5 Drive-E dosahuje výkon 180 kW a T6 Drive-E až 225 kW. Spojené sú výlučne s novými 8-stupňovými automatickými prevodovkami a pohonom predných kolies.
Dieselovou novinkou je motor D4 Drive-E s výkonom 133 kW, kombinovaný buď so 6-stupňovým manuálom, alebo 8-stupňovou automatikou. Vždy však s pohonom predných kolies. Štvorkolka ostala výsadou verzie D4 AWD v kombinácii so starším 5-valcom. To isté platí aj o verzii T5 AWD, ktorá využíva tiež starší benzínový 5-valec.
No aj v pôvodných motoroch nájdeme určité zlepšenia. Vrcholová 5-valcová verzia D5 (158 kW) s dvojicou turbodúchadiel a pohonom oboch náprav je teraz o šesť percent úspornejšia. Priemerne spotrebuje 6,4 litra nafty, čo je o štyri decilitre menej v porovnaní s minulosťou. Chystá sa však aj jej výkonnejšia modifikácia D5 Polestar vyladená až na 169 kW.
Volvo popracovalo aj na podvozku, najmä verzií s pohonom 4×4. Systém AWD dostal piatu generáciu spojky Haldex a novú trakčnú stabilizáciu. Funkcia vektorovania brzdného momentu na vnútorné kolesá Corner Traction Control potláča nedotáčavosť a uľahčuje prejazd zákrutami. V trakčnej elektronike tiež pribudla kontrola zjazdu Hill Descent Control.
V blízkej budúcnosti plánuje Volvo ďalšie inovácie XC60, najmä nasadenie väčšieho počtu motorov Drive-E a 8-stupňových automatických prevodoviek. Chystá sa aj plug-in hybridná verzia.
Technické údaje nových motorizácií | |||
---|---|---|---|
Motor | T5 Drive-E | T6 Drive-E | D4 Drive-E |
Počet valcov/ ventilov | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
Zdvihový objem (ccm) | 1 969 | 1 969 | 1 969 |
Max. výkon (kW/ot.) | 180/5 500 | 225/5 700 | 133/4 250 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 350/1 500 | 400/2 100 | 350/1 500 |
Prevodovka | 8A | 8A | 6M/8A |
0 – 100 km/h (s) | 7,2 | 6,9 | 8,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 210 | 210 | 210 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,7 | 7,3 | 4,5 |