Britský automobilový priemysel je vo forme ako nikdy predtým. Jeho značky ako Land Rover, Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin, Mini či Jaguar dnes síce patria zahraničným koncernom, no ich produkcia rastie. A rovnako sa darí výrobným závodom zahraničných automobiliek. Na ostrovoch má svoje veľké fabriky Toyota, Nissan a Honda.
A hoci kedysi slávne britské značky Hillman, Rover, Austin či Sunbeam zastupuje už jedine Vauxhall, aj to len ako „prezlečený“ Opel, stačilo to na to, aby produkcia v Británii preskočila tú francúzsku. Naposledy to bolo v roku 1966. Vlani sa v britskom kráľovstve vyrobilo aj s produkciou malých automobiliek Caterham, Lotus či McLaren 1,55 milióna vozidiel, kým vo Francúzsku len 1,54 milióna.
Veľká Británia sa tak ocitla na tretej pozícii v produkcii automobilov krajín EÚ za druhým Španielskom (1,76 mil.) a neohrozeným Nemeckom (5,45 mil.). Samozrejme, k postupu v rebríčku jej pomohol aj samotný francúzsky automobilový priemysel. Najmä značky koncernu PSA Peugeot a Citroën prežívajú totiž veľmi ťažké obdobie. Dopyt po ich vozidlách dlhodobo klesá, čo sa prejavuje aj poklesom výroby v domácich závodoch.