Ponuku novej vlajkovej lode zo Stuttgartu rozšírila v Detroite najluxusnejšia 12-valcová verzia S 600. Motor však nie je celkom nový. Konštrukčne vychádza z predošlých generácií s kódovým označením M275 a M137. Prezrádza to najmä 3-ventilovou technikou, rozvodom 2×OHC a na rozdiel od najnovších agregátov z dielne Mercedesu aj nepriamym vstrekovaním paliva.
Konštruktéri však zväčšili jeho zdvihový objem z 5 513 na 5 980 kubíkov, čím lepšie ladí s názvom S 600. Väčší objem je výsledkom zväčšeného vŕtania (+ 1 mm) a predĺžením zdvihu z 87 na 92 mm. Motor tiež dostal inovované zapaľovanie Twin Spark, s dvoma sviečkami v každom spaľovacom priestore, nové kované piesty ale aj nové turbodúchadlá.
Zásadné zmeny v technických parametroch sa ale nekonajú. Výkon vzrástol len o 10 kW na výsledných 390 kW, pričom krútiaci moment ostal na pôvodnej úrovni 830 Nm. Je však dostupný v širšom spektre – od 1 900 do 4 000 otáčok. Cieľom technikov bola totiž najmä redukcia spotreby paliva. A tá je nižšia až o 21 %. To aj vďaka ECO štart-stop systému, ktorý sa pri 12-valcových Mercedesoch objavuje po prvýkrát.
Priemerne si Mercedes S 600 vypýta na 100 km 11,1 litra benzínu čo je až o tri litre menej v porovnaní s minulosťou a s rezervou plní emisné predpisy Euro 6. Dynamické vlastnosti sa však nezmenili. S 600 akceleruje na stovku so 7-stupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic a zadným náhonom za 4,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je naďalej obmedzená na 250 km/h.
Vrcholovej pozícii zodpovedá aj špičková výbava. V sérii S 600 nájdete adaptívne LED svetlá, adaptívny podvozok Magic Body Control s kamerovým skenovaním vozovky aj aktívny asistent pre jazdu v jazdnom pruhu. Spolu s S 600 prichádza do ponuky konečne aj head-up displej. Do predaja sa S 600 chystá už v marci. Mercedes predpokladá, že najväčší záujem o nové S 600 bude v USA a v Číne.