Špekulovalo sa o všeličom. Realita je ale v tomto prípade nad očakávania. Corvette Z06 bude najrýchlejšou Corvette všetkých čias. Začnime hneď tým najpodstatnejším. Srdcom Z06 je úplne nový vidlicový 8-valec LT4 Small-Block s objemom 6,2 litra. Z Corvette Stingray preberá priame vstrekovanie, kontinuálne časovanie ventilov a úsporný systém vypínania valcov.
Hlavnou hviezdou je nový 1,7 litrový kompresor Eaton R1740 s medzichladičom stlačeného vzduchu. Jeho ultra ľahké rotory sa dokážu roztočiť až na 20 000 otáčok za minútu, to je o 5 000 viac ako pôvodnej Corvette ZR1. Šikovné umiestnenie kompresoru aj s chladičom medzi hlavy valcov znamená, že rozmermi je LT4 len o 25 mm vyšší ako klasický motor Corvette Stingray. Zato rozdiely vo výkonoch sú dramatické.
Chevrolet síce presný údaj výkonu neuviedol, pravdepodobne motor stále dolaďuje, no hovorí, že nebude nižší ako 600 koní, teda 466 kW. To znamená nárast o 37 %. K tomu ale musíme pripočítať gigantickú nádielku krútiaceho momentu, ktorý vzrástol až o 40 % na minimálne 861 Nm. K špecialitám motora LT4 patria aj nové hliníkové hlavy valcov, titánové ventily, kované piesty, nerezové výfukové zvody, vysoký kompresný pomer 10,0:1 ale aj suchá kľuková skriňa.
Zvlášť pyšný je Chevrolet na nové prevodovky. V ponuke bude atypický 7-stupňový manuál, podobne ako u Porsche 911, ale aj 8-stupňový automat 8L90 s hydrodynamickým meničom schopným radiť pod zaťažením. Hoci deväťstojedenástka ma „bleskovú“ dvospojkovú prevodovku PDK, Chevrolet sa nebráni porovnaniu s ňou. Tvrdí, že je dokonca o osem stotín rýchlejšia a pritom komfortnejšia.
Ovládať sa dá v manuálnom režime pomocou krídelok na volante, no pripravených je aj niekoľko špeciálnych algoritmov automatického režimu podľa zvoleného jazdného módu.Pritom je nový automat o štyri kilogramy ľahší ako pôvodná 6-stupňová prevodovka, má znížené trenie a o 5 % vyššiu účinnosť. No aj manuál vraj ponúka podstatne rýchlejšie radenie vďaka skráteniu radiacich dráh a systému automatického medziplynu.
Divoká krv Corvette Z06 je zjavná už na prvý pohľad. Aerodynamická paket je priniesol zväčšené sacie otvory v prednom nárazníku, odvetrávacie otvory na kapote ale aj otvory pre prívod chladiaceho vzduchu k prevodovke a diferenciálu. Chevrolet tvrdí, že každá zmena sleduje prísne funkčnú stránku veci. To platí aj o karbónovom prednom splitteri či karbónových krytoch prahov.
V prvom rade je ale Z06 širšia. Jej zväčšené blatníky totiž ukrývajú predné 19-palcové disky obuté plášťami Michelin Pilot Sport s profilom 285/30 ZR19 a zadné 20-palocvé s profilom 335/25 ZR20, čo je o 2,2, respektíve o 3,15 palca širší rozmer v porovnaní s „bežnou“ Corvette Stingray. Šírku Z06 zväčšujú opticky aj zadné svetlá umiestnené približne sedem centimetrov viac od seba.
Corvette Z06 dostala ako štandard hliníkový rám upravený z okruhovej Corvette C7.7. To znamená vyššiu tuhosť karosérie. A to až do takej mieri, že si mohli konštruktéri dovoliť použiť odnímateľné karbónové strešné panely. Aj bez nich má Z06 o 20 % vyššiu tuhosť karosérie než ZR1 a po namontovaní až o neuveriteľných 60 %. Za príplatok budú k dispozícii až tri aerodynamické pakety zvyšujúce prítlak.
Podvozok je konštrukčne odvodený od Corvette Stingray ale so štandardne dodávaným magnetoreologickými adaptívnymi tlmičmi umožňujúci rôzne nastavenie pruženia. Prenos výkonu na asfalt zlepšuje nielen diferenciál so zvýšenou svornosťou ale aj trakčná kontrola prudkej akcelerácie Launch Control a elektronická „uzávierka“ eLSD. Trakčná kontrola môže pracovať v celkovo troch módoch od zakladného 1 až po stupeň 3, ktorý necháva vozidlo takpovediac v rukách vodiča.
Na kvalite jazdných vlastností sa ale podieľajú aj brzdy. Predné disky ukrývajú 14,6 palcové brzdné kotúče zvierané 6-piestikovými strmeňmi. Zadné brzdy používajú štyri piestiky. S príplatkovým balíkom Z07 môžete dostať odolnejšie karbón-keramické brzdy, ktoré šetria ža 10 kg neodpružených hmôt. Jeho súčasťou sú ale aj semislickové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup a priehľadný zadný spojler.
Interiér prináša množstvo karbónových a hliníkových doplnkov. Samozrejmosťou je sploštený športový volant a špeciálne sedadlá. Okrem tých „pohodlnejších“ GT sa ale môžu zákazníci rozhodnúť aj pre nekompromisnú okruhovú verziu sedadiel Competition Sport. Najväčšiu radosť bude mať ale posádka nepochybne z možnosti jazdy bez strešného dielu, čo doteraz v ostrých Corvettách nebolo možné.
Bohužiaľ, prevádzkové parametre nového amerického športového náradia ostávajú tajomstvom. Sčasti aj preto, že Z06 nie je až takým horúcim tovarom akoby sa mohlo zdať. Jej predaj odštartuje Chevrolet až začiatkom budúceho roka. Teraz má dosť starostí s tým aby vôbec dokázal uspokojiť obrovský záujem o novú Corvette Stingray, ktorú uviedol v USA v septembri. Tešiť sa na ňu môžeme aj my. Napriek odchodu Chevroletu z Európy bude práve Corvette jediným zástupcom tejto americkej značky na starom kontinente.