Už tento rok nasadí Nissan na 24-hodinovku Le Mans svoj experimentálne stroj ZEOD RC, inšpirovaný je projektom DeltaWing, vozidla, ktoré má svoj výkonový hendikep v porovnaní s ostrými okruhovými špeciálmi LMP1 dohnať polovičnou hmotnosťou a polovičným odporom vzduchu. V polovičnom duchu je konštruovaný aj jeho agregát.
Miesto šiestich valcov spolieha len na tri, no to mu nebráni, aby z neho konštruktéri vyžmýkali za pomoci turbodúchadla neoveriteľných 298 kW a krútiaci moment 380 Nm, ktorý vrcholí pre 7 500 otáčkach. Neuveriteľná je na motore však najmä jeho hmotnosť. Váži len 40 kg! Na výšku má 500, na dĺžku 400 a na šírku 200 mm. To znamená, že ho pokojne môžete zobrať do rúk.
Výkonová hmotnosť je 10 koní na kilogram, takže podľa Nissanu dosahuje motor 1,5 DIG-T R lepší pomer výkonu a hmotnosti ako najnovšie agregáty formuly 1. A takéto tvrdenie by si Nissan iste nedovolil vzhľadom na partnerstvo s Renaultom, ktorý je od roku 2006 dvorným dodávateľom motorov tím Red BulL Racing. Šesťvalec Renault Energy pre F1 má síce až 600 koní a s KERS-om ešte o 160 viac, no je vzhľadom k dvojnásobnému počtu valcov ťažší.
Nový agregát bude v ZEOD RC tiež spolupracovať s elektromotorom, takže celkový výkon sústavy bude vyšší než spomínaných 298 kW. Ťažiť by mal aj z nižšej spotreby paliva. Nissan totiž predpokladá, že každú hodinu krúženia na dráhe absolvuje ZEOD RC priemerne jedno kolo (13,6 km) čisto na elektrinu. Väčší podiel zatiaľ podľa Nissanu nie je pri súčasnej úrovni technológie a najmä zachovaní konkurencieschopnosti možné. I tak má byť rýchlejší ako špeciály kategórie LM GTE.
Pokým sa však ZEOD RC postaví na štart júnového 24 hodinového závodu v Le Mans, čakajú ho tvrdé štvormesačné testy. V budúcom roku by sa mal zapojiť v triede LMP1 vytrvalostného šampionátu FIA World Endurance Championship.