Rozdiely medzi úžitkovým Vitom a triedou V budú väčšie ako kedykoľvek predtým. Véčko má totiž zaplátať aj dieru po luxusnom Erku. A nie je to len kamufláž. Na rozdiel od Vita aj predošlej generácie Viana je trieda V postavená na úplne novej platforme, s ktorou sa predstaví najprv nový Mercedes-Benz triedy C. Na Vito teda zabudnite. Véčko nie je ani nebude len jeho luxusnejším derivátom.
Zmena charakteru je zjavná na prvý pohľad. Trieda V má mnoho čŕt stuttgartských limuzín. Začína to už prednou masou s veľkou centrálne umiestnenou hviezdou a dvojicou lamiel. Aj dizajn reflektorov, ktoré môžu byť mimochodom vybavené full-LED technológiou, pripomína vlajkovú loď triedy S. V každom zo svetiel je pritom až 34 diód. Príklon k „civilnej“ ponuke demonštruje trieda V aj tvarom nárazníka, kapoty či kompletne lakovanými plastovými dielmi karosérie.
Zadná časť je vyšperkovaná dynamickým tvarom zadného okna výklopných piatych dverí, ktoré končí chrómovou lištou. Tak či tak Véčko celkom neutají svoju „dodávkoidnú“ povahu. Jednoduchá bočná línia, výška 1 880 mm a dvojica posuvných bočných dverí je jasným odkazom na svet úžitkových áut. Napokon, aj Mercedes vidí triedu V ako ideálnu pre služby v hotelových či letiskových službách. Jazdiť bude na kolesách s rozmerom 16 až 19 palcov.
Na výber budú dve dĺžky rázvoru náprav a tri dĺžky karosérie. Základná trieda V má rázvor 3 200 mm a zadný previs s dĺžkou 800 mm. Rozhodnúť sa môžete aj pre dlhší previs s dĺžkou až 1 045 mm. Verzia s predĺženým rázvorom sa dodáva len s dlhším previsom. Podľa toho má trieda V celkovú dĺžku od 4 895 až do 5 370 mm. Tak ako pri všetkých osobných Mercedesoch bude môcť majiteľ voliť dve dizajnové línie V-Class a Avantgarde. K dispozícii bude aj exteriérový paket Sport.
Interiér určený ôsmim alebo šiestim cestujúcim v troch radoch sa zmenil na nepoznanie. Aj tu je evidentný jasný príklon k stuttgartským limuzínam. Nová palubná horizontálne členená doska z mäkkých plastov disponuje galvanizovanými kruhovými prieduchmi ventilácie a veľkou dekoračnou lištou v klavírnej černi, v antracitovom dizajne alebo z lešteného dreva. Trieda V preberá z osobných Mercedesov aj multimediálne rozhranie so 17,8 cm vysunutým displejom. Spolu s rámom má uhlopriečku až 21,3 centimetra.
Ovládanie je zabezpečené otočným „controllerom“ na vyvýšenej stredovej konzole. Na jeho vrchnej časti sa nachádza touch-pad. Nový je aj multifunkčný trojramenný volant s 12 tlačidlami. Ani výberom materiálov a komfortnými prvkami trieda V nezaostáva zo limuzínami zo Stuttgartu. Vyberať možno z viacerých dizajnových línií. V línii Avantgarde je štandardom kožené čalúnenie. V ponuke nechýba ambientné osvetlenie, ventilované a vyhrievané sedadlá, štvorzónová klimatizácie či špičkový audiosystém Burmester, ktoré využíva aj vlajková loď triedy S.
Kompromisy sa nerobili ani v bezpečnosti. Trieda V preberá z osobných Mercedesov 11 nových bezpečnostných systémov vrátane predkolízneho systému Pre-Safe, adaptívnych LED svetiel, radarového tempomatu s aktívnym brzdením, monitorovania únavy vodiča a prakticky všetky elektronické asistenty nevynímajúc sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách, systém proti nedobrovoľnému opusteniu jazdného pruhu, čítačku dopravných značiek a aktívny parkovací asistent. Novinkou je systém na potlačenie vplyvu bočného vetra. Ten v prípade nárazov vetra pribrzďuje kolesá na náveternej strane.
Pod kapotou sa spočiatku objavia výlučne 4-valcové dieselové motory s objemom 2,1 litra. Základ tvorí verzia V 200 CDI (100 kW), nad ňou je V 220 CDI (120 kW, 330 Nm) a na vrchole ten istý agregát „dopovaný“ dvojicou sériovo zapojených turbodúchadiel pre verziu V 250 BlueTec (140 kW, 440 Nm). Kým pri slabších motoroch je k 6-stupňovej manuálnej prevodovke dodávaný za príplatok 7-stupňový automat 7G-Tronic, V 250 CDI má automatickú prevodovku v sérii.
Zaujímavosťou je, že v prípade potreby môže byť výkon krátkodobo zvýšený na 150 kW a krútiaci moment zo 440 na 480 Nm. Hnané budú zatiaľ len zadné kolesá. Pohon 4-Matic a pravdepodobne aj 6-valcový motor príde neskôr. Mercedes tvrdí, že najvýkonnejší variant ponúka výkon 6-valcového motora s objemom troch litrov, ale ušetrí až 28 % paliva. Priemerná spotreba je len šesť litrov nafty na 100 km. Na redukcii apetítu má svoj vplyv aj štandardne dodávaný štart-stop systém a regenerácia brzdnej energie. Model 220 CDI si vystačí s 5,7 litra nafty. Presné technické údaje však Mercedes zatiaľ nezverejnil.
Podvozok triedy V vychádza z novej platformy, ktorú už používa nové céčko. Vpredu je použité zavesenie McPherson a vzadu v tejto triede ojedinelé nezávislé zavesenie. K dispozícii bude nielen voliteľný adaptívny podvozok s meniteľnou charakteristikou v závislosti od aktuálnych podmienok, ale dokonca aj športový podvozok s tuhším naladením a svetlou výškou zníženou o 15 mm. O posilňovanie riadenia sa bude starať elektromechanický posilňovač. Rozjazdy do kopca uľahčí hill-holder.
Nový Mercedes triedy V predstavila automobilka na špeciálnej akcii v Mníchove. Prvú výstavnú premiéru teda absolvuje až na jar v Ženeve. K slovenským zákazníkom dorazí v priebehu júna.