Bezpečnosť áut predávaných v Indii je neporovnateľne nižšia ako áut, ktoré sú v ponuke v Európe, USA, Japonsku či v Kórei. Dôvody sú hneď dva. Lacné indické modely nemajú potrebnú bezpečnostnú výbavu, povinné tu nie sú dokonca ani len čelné airbagy. Tým druhým dôvodom je skutočnosť, že väčšina najpopulárnejších vozidiel na indickom trhu vychádza zo starších generácií vozidiel, ktoré sa už na vyspelých trhoch dávno nepredávajú.
Global NCAP si vzalo na mušku päť najpopulárnejších indických áut – Suzuki Maruti Alto 800, Ford Figo, ktorý je modernizovanou verziou starej Fiesty, predošlú generáciu Hyundaia i10, najlacnejšie auto planéty Tata Nano a VW Polo. Všetky modely sa na nárazové testy dostavili v základnej verzii výbavy, teda bez airbagov, ktoré nie sú v Indii povinné.
A výsledok? Po čelnom náraze v rýchlosti 64 km/h neudelilo Global NCAP ani jednu jedinú hviezdičku za ochranu dospelej posádky. V prípade Suzuki Maruti, Tata Nano a Hyundaia i10 došlo k takej výraznej deformácii karosérie, že dokonca ani airbagy by podľa Global NCAP nepomohli v účinnej ochrane posádky. Ford Figo a VW Polo na tom síce boli, aspoň čo sa týka poškodenia karosérie, lepšie, no z dôvodu absencie airbagov ani im neudelila organizácia žiadnu hviezdičku.
V ochrane detí na tom boli testované vozidlá o niečo lepšie, ale o úspechu sa hovoriť stále nedá. VW Polo získalo z možných piatich tri hviezdičky, Suzuki Maruti spolu s Fordom Figo dve a Hyundai i10 jednu hviezdičku. Tata Nano opäť prepadlo. Vzhľadom na skutočnosť, že VW zareagoval na výsledky skúšok stiahnutím verzií Pola bez airbagov z indického trhu, mohlo Polo absolvovať reparát. V druhom crash teste dostalo Polo s dvojicou čelných vankúšov štyri bezpečnostné hviezdičky za ochranu dospelej posádky.
Global NCAP uskutočnila aj menej náročný základný crash test OSN, pri ktorom sú vozidlá vymrštené proti deformovateľnej prekážke pri nižšej rýchlosti 56 km/h. A hoci OSN odporúča tento typ testu pre všetky členské krajiny, v Indii nie je stále povinný. Cez tento test prešli s kladným výsledkom aj tak len dve vozidlá – Ford Figo a VW Polo.
Cieľom organizácie Global NCAP, ktorá sídli v Londýne a zastrešuje regionálne organizácie po celom svete, je najmä podpora zavádzania povinných nárazových testov v rozvojových krajinách Ázie a Južnej Ameriky.