Nový Jeep Cherokee štvrtej generácie nemá so svojimi predchodcami absolútne nič spoločné. Je totiž jedným z prvých hmatateľných výsledkov spolupráce koncernov Fiat a Chrysler. Kým predošlé generácie uctievali tradičný off-roadový koncept s rámovým podvozkom, nový Cherokee je de facto crossover. A nielen to. Jeho samonosná karoséria využíva platformu CUSW, ktorá je modifikovanou platformou C-Evo, na ktorej stojí napríklad Alfa Romeo Giulietta, čínsky Fiat Ottimo, ale aj nová generácia Chrysleru 200.
Úplne nová orientácia je zjavná aj z dizajnu. Jeep ho nazýva revolučným, no až čas ukáže, čo na to povedia jeho skalní zákazníci. Skôr to vyzerá tak, že Jeep mieri k úplne inej, menej konzervatívnej klientele v populárnom segmente crossoverov a kompaktných SUV. Z pôvodnej DNA ostala novému Cherokee hádam len predná maska so siedmimi vertikálnymi otvormi, aj to vo veľmi odvážnom vyhotovení. Horizontálne delené svetlá umiestnené až v troch úrovniach a vôbec všetko ostatné nemajú s charakterom Cherokee nič spoločné.
Z profilu sa nové Cherokee jemne odvoláva na svojho väčšieho súrodenca, čo vidieť na výrezoch blatníkov a tvare okien, ale zadné partie s vysoko umiestnenými svetlami zasahujúcimi až do zadného okna idú opäť vlastnou cestou. Terénne ambície naznačuje Cherokee zväčšenou svetlou výškou, mohutnou plastovou ochranou podbehov, nábehových častí nárazníkov, ale aj blatníkov, ktoré ukrývajú 17– a 18-palcové disky kolies.
Aj interiér je podstatne civilnejší. Využíva kvalitnejšie materiály a 8,5-palcový dotykový displej uprostred palubnej dosky. Po prvý raz sa v Cherokee objavujú moderné bezpečnostné systémy ako radarový tempomat, kontrola nedobrovoľného opustenia jazdného pruhu, varovanie pred kolíziou spojené s automatickým brzdením či aktívny parkovací asistent pre pozdĺžne aj priečne parkovanie. Na palube je štandardne sedem airbagov. Nový Cherokee si už napokon stihol vyslúžiť päť bezpečnostných hviezdičiek v testoch Euro NCAP. Je vlastne historicky prvým Jeepom s plným skóre.
V Európe budú k dispozícii dva motory. Všetky uložené priečne. Okrem amerického benzínového 6-valca Pentastar (200 kW) sa tu predstavia dva varianty dieselového štvorvalca 2,0 Multijet od Fiatu s výkonom 103 alebo 125 kW. Rusko a Čína dostanú navyše benzínový štvorvalec 2,4 Tigershark MultAir (130 kW). Kým slabší diesel bude kombinovaný štandardne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší diesel a šesťvalec sa môžu pýšiť supermoderným deväťstupňovým automatom. Práve ten sa však stal dôvodom zdržania výroby a predaja.
Novinkou je aj ponuka verzie s pohonom prednej nápravy. Ale nebojte sa, Cherokee celkom nezabudol na svoje drsné korene. Jeep dáva na výber až z troch systémov pohonu 4×4. Základný Active Drive I funguje nezávisle od vodiča a náhon zadných kolies pripája len v prípade preklzu tých predných. Active Drive II pridáva v tejto kategórii netradičnú redukčnú prevodovku s pomerom 2,92:1 a trakčný systém Sellect-Terrain s voliteľnými jazdnými režimami pre rôzne druhy povrchov (Snow, Sand/Mud, Rock).
Na vrchole bude stáť systém Active Drive Lock určený pre verziu Trailhawk, ktorý pridáva uzávierku zadného diferenciálu, ale aj „terénny tempomat“ Slect-Speed Control s nastaviteľnou rýchlosťou od 1,6 do 8,5 km/h. Cherokee s tak stane v triede crossoverov skutočným off-roadom“. Samozrejmosťou je kontrola rozjazdu vo svahu a hill-holder.
Na ceste zas bude Cherokke ťažiť z plne nezávislého zavesenia všetkých kolies. Predných na tlmičových vzperách McPherson a zadných na viacprvkových závesoch. Pohodlné cestovanie zabezpečí aj veľké prepruženie kolies. Tie predné majú rozsah 17 cm a zadné až 19,8 cm. Zo sveta osobákov pochádza aj elektrický posilňovač riadenia. Jeep sa pýši malým polomerom zatáčania 11 metrov a pri verziách 4×4 hodnotou 11,6 metra. Za príplatok si budete môcť dopriať luxusné prvky ako kožené čalúnenie, dvojzónovú klimatizáciu, multimediálny systém UConnect, audio Alpine s výkonom 506 W alebo obrovské dvojdielne panoramatické okno CommandWiew.
Predaj nového Jeepu Cherokee sa po niekoľkomesačnom odklade v USA nakoniec rozbehol. A to veľmi úspešne. Na tamojšom trhu sa predáva rovnako dobre ako Grand Cherokee a Wrangler. Jeep tiež plánuje výrobu a predaj v Číne. Do Európy dorazí Cherokee v druhom štvrťroku, pričom sa jeho európska verzia predstaví na autosalóne v Ženeve. Až potom sa dozvieme presné technické parametre.