Renault chrlí koncepty jeden za druhým. Po ukončení série štúdií inšpirovaných životným cyklom človeka, od kupé Dezir až po MPV Initiale Paris, priviezol do indického Dillí hravý koncept Kwid. Orientovaný je na mladých zákazníkov, keďže v Indii vidí Renault príležitosť osloviť práve mladšie ročníky. A keďže mladí sa chcú hrať a milujú nové technológie, Kwid im vychádza v ústrety.
Na prvý pohľad pôsobí ako plážová bugina pre dvoch pasažierov. Ale zdanie klame. Renault situoval Kwid do segmentu C, teda do nižšej strednej triedy. Hravosť dizajnu kompenzuje svojou robustnosťou. Napriek drsnému vzhľadu danému okrem iného aj obrovskými kolesami, je to ale skôr crossover. Poháňané sú totiž výlučne predné kolesá.
Päťmiestny interiér Kwidu, ktorý je prístupný cez rozmerné elektricky ovládané výklopné dvere, je inšpirovaný vtáčím hniezdom. Predné aj zadné integrované sedadlá, ktoré akoby sa vznášali, sú potiahnuté elastomerom a svojou štruktúrou odkazujú na steblá trávy. Vodič sedí v strede. Spolujazdci po stranách. Ďalší dvaja majú miesto vzadu.
Zvláštnosťou je nahradenie klasického rozhrania vyberateľným tabletom, ale aj umiestnenie ovládania klimatizácie pre zadných cestujúcich zo zadnej strany operadla vodiča. Vzdušnú atmosféru dotvára svetlý farebný koncept kombinujúcu sivú a žltozlatú farbu, ktorá má odkazovať na pestrosť indických korení.
No najväčšou vychytávkou je nepochybne malá quadrokoptéra Flying Companion skrytá pod zadnou výklopnou časťou strechy. Ovládať ju možno automaticky pomocou GPS alebo manuálne pomocou tabletov priamo vo vozidle. A na čo slúži? Napríklad na prieskum okolia alebo detekciu prekážky pred vozidlom. Vďaka nej tiež ľahko zistíte rozsah dopravnej zápchy. Zábery z jej kamery sa totiž prenášajú na displej. Po splnení misie automaticky pristane na svojom „heliporte“.
Kwid je poháňaný sériovou technikou Renaultu. Pod kapotu pracuje preplňovaný benzínový 4-valec 1,2 TCe známy napríklad z Renaultu Captur, ale aj niektorých modelov Dacie, spojený s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Kwid je však pripravený aj pre jednoduchú zástavbu elektrického pohonu. Renault teda tvrdí, že je doň možné nainštalovať elektromotor i batérie.
Na vývoji Kwidu sa podieľalo niekoľko dizajnových tímov Renaultu po celom svete vrátane dizajnérov z Indie. Interiér vytvoril François Grenier z technocentra v Paríži na základe kresieb Mishi Batra z indického dizajncentra Renaultu a exteriér zas Anton Shamenkov podľa návrhov Jeana Semeriva zo štylistického štúdia v Brazílii. Farby zas dostali na starosť Neha Lad z Indie a japonský dizajnér Chie Ynagisawa.
Pre Renault je Kwid zaujímavý aj z iného hľadiska. Je to vôbec po prvýkrát, čo predstavil koncepčné vozidlo mimo Európy. Miesto premiéry v Dillí nebolo pritom určené náhodne. V Indii sa mu totiž darí. Už tretí rok za sebou tu Renault zaznamenal výrazný rast predaja.