To, čo pre Volkswagen znamená BlueMotion, pre Škodu GreenLine a pre Seat Ecomotive, je pre Audi nový prívlastok ultra. Príchod rodiny extrémne úsporných modelov odštartovala ingolstadtská automobilka už vlani s prvým zástupcom Audi A3 ultra vybaveným motorom 1,6 TDI a spotrebou len 3,2 litra nafty na 100 km. Lenže v Ženeve sa rozrastie hneď o troch nových zástupcov. Spotrebu totiž priškrtilo Audi aj v modelových radoch A4, A5 a A6. Týka sa všetkých karosárskych verzií s výnimkou kabrioletu A5.
Srdcom všetkých troch nových ultra je nový dieselový 4-valec 2,0 TDI vybavený štart-stop systémom a úpravou výfukových plynov SCR, takže spĺňa emisnú normu Euro 6. Jeho výkon je naladený v troch úrovniach. Najslabšia má výkon 100 kW a krútiaci moment 320 Nm. Silnejší variant dosahuje 120 kW a 400 Nm. Najsilnejšia verzia kulminuje výkonom 140 kW pri zachovaní pôvodného krútiaceho momentu 400 Nm.
Najslabší motor použilo Audi výlučne v A4 sedan ultra, kde spotrebuje na 100 km len 3,9 litra paliva. Akcelerácia na 100 km/h je hlboko pod desať sekúnd. Motor so stredným výkonom 120 kW je určený pre A4, A4 Avant, A5 Coupé a A5 Sportback, kde sa spotreba ustálila priemerne na 4,2 litra nafty. Zrýchlenie na stovku je dokonca pod deväť sekúnd. Najvýkonnejší variant s výkonom 140 kW mieri pod kapotu modelov A6 a A6 Avant so spotrebou od 4,2 do 4,6 litra. Ani tu pritom nedošlo k ústupkom v dynamike. Audi A6 ultra potrebuje na dosiahnutie 100 km rýchlosti len 8,2 sekundy.
Kým modely A4 ultra a A5 ultra sú štandardne spojené s novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s predĺženým piatym a šiestym prevodovým stupňom, pri A6 ultra je na výber aj úplne nový 7-stupňový dvojspojkový automat Stronic. Ten dokáže ušetriť ďalšie dva decilitre paliva. V ponuke A6 je skutočnou novinkou, pretože doteraz boli verzie s predným náhonom kombinované s kontinuálnou prevodovkou Multitronic, ktorá mala obmedzený krútiaci moment.
Okrem nových motorov sa však na redukcii spotreby podieľ aj štart-stop systém, informačný systém vodiča s programom pre úspornú jazdu a v prípade A4 a A4 Avant ultra aj čiastkové aerodynamické úpravy karosérie a zníženie svetlej výšky podvozku. Všetky verzie ultra využívajú výlučne predný náhon. Prvé modely ultra začne Audi dodávať na trh v priebehu prvého štvrťroka.
Audi A4 s motorom 100 kW má odporúčanú predajnú cenu v Nemecku od 32 600 eur a A4 Avant od 34 250 eur. S výkonnejším motorom 120 kW štartujú ceny A4 na 34 700 eur a v prípade A4 Avant od 36 350 eur. Audi A5 Sportback má cenu stanovenú od 37 350 eur a A5 Coupé od 38 150 eur. Audi A6 2.0 TDI ultra s manuálnou prevodovkou sa predáva za 39 900 eur, A6 Avant za 42 250 eur, pričom príplatok za prevodovku S tronic je pri obidvoch verziách karosérie 2 250 eur.
Technické údaje | |||||
---|---|---|---|---|---|
Model | Výkon (kW) | Krút. moment (Nm/ot) | 0–100 km/h (s) | Max.rýchlosť (km/h) | Spotreba (l/100 km) |
A4 Limuzína 2.0 TDI ultra | 100 | 320 / 1 500 – 3 000 | 9,3 | 215 | 3,9 |
A4 Limuzína 2.0 TDI ultra | 120 | 400 / 1 750 – 2 750 | 8,3 | 225 | 4,2 |
A4 Avant 2.0 TDI ultra | 100 | 320 / 1 500 – 3 000 | 9,6 | 208 | 4,2 |
A4 Avant 2.0 TDI ultra | 120 | 400 / 1 750 – 2 750 | 8,6 | 216 | 4,4 |
A5 Coupé 2.0 TDI ultra | 120 | 400 / 1 750 – 2 750 | 8,3 | 225 | 4,2 |
A5 Sportback 2.0 TDI ultra | 120 | 400 / 1 750 – 2 750 | 8,6 | 221 | 4,3 |
A6 2,0 TDI ultra | 140 | 400/ 1 750 – 3 000 | 8,2 | 226 | 4,6 |
A6 2,0 TDI Stronic | 140 | 400/ 1 750 – 3 000 | 8,4 | 226 | 4,5 |
A6 Avant 2,0 TDI ultra | 140 | 400/ 1 750 – 3 000 | 8,5 | 226 | 4,6 |
A6 Avant 2,0 TDI ultra Stronic | 140 | 400/ 1 750 – 3 000 | 8,7 | 226 | 4,6 |