Koncept XS-1 je predstavou crossoveru, ktoré dnes idú takpovediac na dračku. Jeho základnú filozofiu vyjadruje Honda kódom M/M (Maximum man/ Machine minimum), čo znamená, že sa snaží využiť čo najviac priestoru pre posádku a techniku zredukovať do najmenších rozmerov.
Celkové proporcie, krátke previsy a veľké kolesá navodzujú síce dojem kompaktného crossoveru, ale zase až taký drobček to nebude. Vyzerá to skôr na rozmery Hondy CR-V ako na formát nového SUV Vezel, spriazneného s novou Hondou Jazz. Interiér s úplne plochou podlahou totiž ukrýva až tri rady sedadiel. Ten tretí je, samozrejme, výklopný. Po sklopení druhého a tretieho radu vzniká obrovský ložný priestor s úplne vodorovnou plochou.
Vstup do vozidla navyše uľahčujú obrovské posuvné dvere a absentujúce stredové stĺpiky. Toto riešenie je síce efektné, ale keďže dvere po otvorení presahujú zadný obrys vozidla, ťažko si predstaviť vystupovanie napríklad v stiesnených pomeroch podzemných garáží. Technika aj nádrž sú umiestnené kdesi v útrobách podvozku a v kompaktnej prednej časti. Honda sa však o druhu pohonu ani jeho výkone zatiaľ nezmieňuje.
Na základe fotografie prístrojového panelu a radiacej páky prevodovky môžeme len hádať, že nejde o hybrid ani o elektromobil a že SX-1 je vyzbrojené klasickým spaľovacím motorom. Možno aj dieselom, ktorý začína byť vďaka vládnym dotáciám v Indii veľmi populárny. A keď môže úsporný diesel 1,6 i-DTEC poháňať veľké CRV, tak prečo nie aj koncept XS-1? S pohonom oboch náprav však potom nerátajme. Tak ako so sériovou výrobou.