Subaru Legacy 2015: Zatiaľ len ako americký sedan

Subaru pravdepodobne nechcelo, aby sa jeho kľúčová jarná novinka stratila v záplave premiér detroitského autosalónu, a tak naplánovalo svetový debut šiestej generácie Legacy na februárovú motorshow v Chicagu. Zatiaľ sa predstavuje len ako sedan.

10.02.2014 13:00
debata
Vonkajšie rozmery nového Legacy sa menili len... Foto: Subaru
Subaru Legacy 2015 Vonkajšie rozmery nového Legacy sa menili len nepatrne. Zato dizajn disponuje na pomery Subaru podstatne dynamickejšími líniami.

Subaru sa poponáhľalo. Generačná výmena prichádza po necelých piatich rokoch, čo nebýva rozhodne zvykom. Sériovému modelu predchádzala vlaňajšia štúdia Legacy Concept z autosalónu v Los Angeles, ktorá naznačila, že novinka sa bude snažiť zaujať dynamickejším dizajnom. A to sa aj čiastočne podarilo. Aspoň v intenciách konzervatívnej povahy Subaru.

Produkčná verzia však prišla o originálny dizajn predných a zadných svetiel či o predné vertikálne sacie otvory pre prívod vzduchu k brzdám a podobne riešené koncovky výfukov. Predná hexagonálna maska či silueta evokujúca 4-dverové kupé však ostali. Dynamickejšie línie majú priniesť aj lepší výhľad. Čelné okno sa napríklad posunulo približne o 30 mm vpred a spätné zrkadlá so smerovými svetlami sa zas premiestnili z okien na dvere. Uchytené sú na nožičkách.

Rozmery menilo Subaru len evolučne. Karoséria sedanu je dlhá 4 796 mm, čo znamená prírastok približne 40 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 751 mm ostal prakticky bez zmien. Pribudlo však pár užitočných litrov v batožinovom priestore. Ten ich má teraz 425 namiesto pôvodných 416. Napriek jemnému nárastu formátu by nemalo dôjsť k prírastku na váhe. O redukciu kilogramov sa stará napríklad hliníková predná kapota. Na lepšej aerodynamike sa zas podieľajú okrem celkového tvaru karosérie aj detaily, napríklad v podobe uzatvárateľných lamiel chladiča.

Všetky verzie Legacy obsahujú štandardne pohon... Foto: Subaru
Subaru Legacy 2015 Všetky verzie Legacy obsahujú štandardne pohon oboch náprav Symmetrical AWD s elektronickou spojkou.

Interiér sa posunul dizajnom výrazne vpred. Konzervatívne poňatie minulých generácií vystriedalo moderné riešenie s horizontálne konštruovanou palubnou doskou a veľkým centrálnym dotykovým rozhraním osadeným 6,2-palcovou obrazovkou. O lepší zvuk sa tentoraz postarala americká spoločnosť Harman/Kardon, ktorá dodala 12-reproduktorovú audiosústavu. Vyššia úroveň rozhrania so 7-palcovým displejom disponuje hlasovým ovládaním a satelitným rádiom. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami cez USB-port alebo Bluetooth.

Zlepšila sa aj kvalita materiálov a vybavenia, ktorými útočí Legacy na prémiovú triedu. Dodávať sa bude v troch úrovniach Standard, Premium a Limited. Nové Legacy okrem toho ponúka posádke viac priestoru. Subaru sľubuje viac centimetrov na nohy zadných cestujúcich aj väčšiu priestorovú rezervu v šírke ramien. Interiér je tiež tichší. Akustickému komfortu napomáha lepšia aerodynamika, štandardne dodávané akustické čelné okno, viac tlmiacich hmôt v oblasti priehradky motora a pedálov, ale aj uchytenie hnacích jednotiek na hydraulických silentblokoch.

Veľký pokrok vidieť v bezpečnostných systémoch. V USA bude Subaru dodávať Legacy s treťou generáciou systému EyeSight, ktorý je vybavený dvojicou nových farebných seterokamier. Tie „skenujú“ dianie pred vozidlom a reagujú aj na brzdové svetlá vpredu idúcich vozidiel. Dosah a uhol kamier je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou až o 40 % väčší.

Interiér vyznáva horizontálne línie a... Foto: Subaru
Subaru Legacy 2015 Interiér vyznáva horizontálne línie a kvalitnejšie materiály. K dispozícii sú dve verzie nového multimediálneho rozhrania so 6,5- alebo 7-palcovou obrazovkou.

Ak nie je rozdiel v rýchlosti pohybujúcich sa alebo statických objektov, ktoré sú potenciálne nebezpečné, väčší ako 48 km/h, dokáže systém automatickým brzdením zrážke úplne predísť. Samozrejmosťou je radarový tempomat, detekcia mŕtveho uhla v spätných zrkadlách či upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu. Či sa však systém EyeSight, ktorého predošlú generáciu dodávalo Subaru len v Japonsku a USA, dostane aj do Európy, nie je dnes ešte známe.

Pod kapotou amerických verzií je na výber z dvoch pohonných jednotiek. Samozrejme, ide o typické motory „boxer“. Menší 4-valec má objem 2,5 litra a výkon 131 kW, silnejší 6-valec s objemom 3,6 litra ponúka až 191 kW. Spotreba slabšej verzie je podľa americkej normy 7,8 a silnejšej 10,2 litra benzínu na 100 km. Aj vďaka štart-stop systému ide v oboch prípadoch o lepšie hodnoty ako v minulosti. Dynamické parametre však Subaru zatiaľ nezverejnilo.

Oba motory sú štandardne spojené s kontinuálnou prevodovkou Lineartronic CVT so zníženým trením a neodmysliteľným permanentným pohonom oboch náprav Symmetrical AWD s elektronicky ovládanou medzinápravovou spojkou. Podvozok využíva nezávislé zavesenie všetkých kolies a elektrický posilňovač riadenia.

Pod kapotou amerických verzií nájdeme motory... Foto: Subaru
Subaru Legacy 2015 Pod kapotou amerických verzií nájdeme motory boxer s objemom 2,5 alebo 3,6 litra spojené štandardne s kontinuálnou prevodovkou Lineartronic CVT.

Rozbeh do svahu uľahčuje u Subaru typický hill-holder. Okrem trakčnej kontroly a stabilizačného systému VDC je novinkou vektorovanie brzdného momentu ATV pri prejazde zákrutami. Sedemnásť-, alebo 18-palcové disky kolies teraz ukrývajú štvoricu ventilovaných kotúčov bŕzd.

Na americký trh sa nové Legacy dostane začiatkom leta. Do Európy zamieri neskôr. Očakávať tu môžeme nový turbomotor s objemom 1,6 litra (125 kW), ale aj základný atmosférický dvojlitrový 4-valec. Chýbať určite nebude ani diesel. K tomu musíme ešte pripočítať karosársky variant kombi a outdoorovú verziu Subaru Outback.

Subaru Legacy 2015
Subaru Legacy 2015
+24Subaru Legacy 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Subaru #Legacy #autosalón Chicago 2014
Články podľa značiek