Subaru sa poponáhľalo. Generačná výmena prichádza po necelých piatich rokoch, čo nebýva rozhodne zvykom. Sériovému modelu predchádzala vlaňajšia štúdia Legacy Concept z autosalónu v Los Angeles, ktorá naznačila, že novinka sa bude snažiť zaujať dynamickejším dizajnom. A to sa aj čiastočne podarilo. Aspoň v intenciách konzervatívnej povahy Subaru.
Produkčná verzia však prišla o originálny dizajn predných a zadných svetiel či o predné vertikálne sacie otvory pre prívod vzduchu k brzdám a podobne riešené koncovky výfukov. Predná hexagonálna maska či silueta evokujúca 4-dverové kupé však ostali. Dynamickejšie línie majú priniesť aj lepší výhľad. Čelné okno sa napríklad posunulo približne o 30 mm vpred a spätné zrkadlá so smerovými svetlami sa zas premiestnili z okien na dvere. Uchytené sú na nožičkách.
Rozmery menilo Subaru len evolučne. Karoséria sedanu je dlhá 4 796 mm, čo znamená prírastok približne 40 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 751 mm ostal prakticky bez zmien. Pribudlo však pár užitočných litrov v batožinovom priestore. Ten ich má teraz 425 namiesto pôvodných 416. Napriek jemnému nárastu formátu by nemalo dôjsť k prírastku na váhe. O redukciu kilogramov sa stará napríklad hliníková predná kapota. Na lepšej aerodynamike sa zas podieľajú okrem celkového tvaru karosérie aj detaily, napríklad v podobe uzatvárateľných lamiel chladiča.
Interiér sa posunul dizajnom výrazne vpred. Konzervatívne poňatie minulých generácií vystriedalo moderné riešenie s horizontálne konštruovanou palubnou doskou a veľkým centrálnym dotykovým rozhraním osadeným 6,2-palcovou obrazovkou. O lepší zvuk sa tentoraz postarala americká spoločnosť Harman/Kardon, ktorá dodala 12-reproduktorovú audiosústavu. Vyššia úroveň rozhrania so 7-palcovým displejom disponuje hlasovým ovládaním a satelitným rádiom. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami cez USB-port alebo Bluetooth.
Zlepšila sa aj kvalita materiálov a vybavenia, ktorými útočí Legacy na prémiovú triedu. Dodávať sa bude v troch úrovniach Standard, Premium a Limited. Nové Legacy okrem toho ponúka posádke viac priestoru. Subaru sľubuje viac centimetrov na nohy zadných cestujúcich aj väčšiu priestorovú rezervu v šírke ramien. Interiér je tiež tichší. Akustickému komfortu napomáha lepšia aerodynamika, štandardne dodávané akustické čelné okno, viac tlmiacich hmôt v oblasti priehradky motora a pedálov, ale aj uchytenie hnacích jednotiek na hydraulických silentblokoch.
Veľký pokrok vidieť v bezpečnostných systémoch. V USA bude Subaru dodávať Legacy s treťou generáciou systému EyeSight, ktorý je vybavený dvojicou nových farebných seterokamier. Tie „skenujú“ dianie pred vozidlom a reagujú aj na brzdové svetlá vpredu idúcich vozidiel. Dosah a uhol kamier je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou až o 40 % väčší.
Ak nie je rozdiel v rýchlosti pohybujúcich sa alebo statických objektov, ktoré sú potenciálne nebezpečné, väčší ako 48 km/h, dokáže systém automatickým brzdením zrážke úplne predísť. Samozrejmosťou je radarový tempomat, detekcia mŕtveho uhla v spätných zrkadlách či upozornenie na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu. Či sa však systém EyeSight, ktorého predošlú generáciu dodávalo Subaru len v Japonsku a USA, dostane aj do Európy, nie je dnes ešte známe.
Pod kapotou amerických verzií je na výber z dvoch pohonných jednotiek. Samozrejme, ide o typické motory „boxer“. Menší 4-valec má objem 2,5 litra a výkon 131 kW, silnejší 6-valec s objemom 3,6 litra ponúka až 191 kW. Spotreba slabšej verzie je podľa americkej normy 7,8 a silnejšej 10,2 litra benzínu na 100 km. Aj vďaka štart-stop systému ide v oboch prípadoch o lepšie hodnoty ako v minulosti. Dynamické parametre však Subaru zatiaľ nezverejnilo.
Oba motory sú štandardne spojené s kontinuálnou prevodovkou Lineartronic CVT so zníženým trením a neodmysliteľným permanentným pohonom oboch náprav Symmetrical AWD s elektronicky ovládanou medzinápravovou spojkou. Podvozok využíva nezávislé zavesenie všetkých kolies a elektrický posilňovač riadenia.
Rozbeh do svahu uľahčuje u Subaru typický hill-holder. Okrem trakčnej kontroly a stabilizačného systému VDC je novinkou vektorovanie brzdného momentu ATV pri prejazde zákrutami. Sedemnásť-, alebo 18-palcové disky kolies teraz ukrývajú štvoricu ventilovaných kotúčov bŕzd.
Na americký trh sa nové Legacy dostane začiatkom leta. Do Európy zamieri neskôr. Očakávať tu môžeme nový turbomotor s objemom 1,6 litra (125 kW), ale aj základný atmosférický dvojlitrový 4-valec. Chýbať určite nebude ani diesel. K tomu musíme ešte pripočítať karosársky variant kombi a outdoorovú verziu Subaru Outback.