Najmodernejšie vstrekovacie systémy motorov pracujú pri enormne vysokých tlakoch, pričom sa dávka paliva vstrekuje až cez niekoľko otvorov. Podľa Nirmala Mulyeho, ktorý stojí za americkou spoločnosťou Nostrum Energy, je to však stále veľmi neefektívne. Vyvinul preto vlastný systém vstrekovačov, ktoré používajú na rozprášenie paliva ultrazvuk.
Princíp je vlastne jednoduchý. Kým pri klasických vstrekovačoch dochádza k odparovaniu paliva len pomocou prúdenia vzduchu, pri novom riešení je povrchové napätie kvapaliny (paliva) narušené ultrazvukovými vlnami. Palivo reaguje tak, že sa „triešti“, čím vytvára aerosól. Tým sa zväčšuje jeho povrch a dochádza k rýchlejšiemu odpareniu.
Podľa Nostru Energy je palivo rozprášené v spaľovacom priestore až päťdesiatkrát lepšie ako pri najmodernejších systémoch priameho vstrekovania. Priemer kvapôčok aerosólu je len 0,0001 mm, teda jeden mikrón. Aby sme si to lepšie predstavili, ľudský vlas má priemer 130 mikrónov. Nirmal Mulye to zjednodušene prirovnáva k efektu rozprašovacej sprchy. Z paliva sa tak uvoľní viac energie, čo znamená vyššiu účinnosť a nižšiu spotrebu.
Výhodou je aj skutočnosť, že nové vstrekovače nepotrebujú na prípravu zmesi vysoký tlak. Nostru Energy tvrdí, že ich systém si vystačí s 3,5 až piatimi barmi. Len pre zaujímavosť, dnešné vstrekovacie systémy v benzínových motoroch pracujú pri tlakoch okolo 1 000 barov a naftové motory s priamym vstrekovaním až pri dvojnásobku.
Nostru Energy je v súčasnosti v štádiu testov prototypov motorov. Tvrdí, že nový systém je možné jednoducho aplikovať do benzínových aj vznetových motorov, a to dokonca aj do tých súčasných. Predpokladaná úspora paliva až do 20 % iste nenechá automobilky ľahostajnými.