Fiat si na premiéru konceptu Avventura vybral Indiu. S tamojšou zúfalou infraštruktúrou by si terénne Punto iste rozumelo. A Fiat na jeho terénnom DNA naozaj nešetril. Svetlá výška podvozku je teraz až 200 mm, čo je viac, než majú niektoré crossovery či dokonca mnohí predstavitelia triedy SUV. K tomu Fiat pridal masívnu plastovú ochranu spodných častí karosérie.
Oplastované sú nielen prahy a nárazníky, ale aj lemy blatníkov a spodné časti dverí. A čo viac, koncept Avventura si so sebou vozí rezervné koleso uchytené na zadnom ráme. Zo sveta terénu pochádzajú aj dve ťažné oká pre prípad, že by sa Avventura dostalo do vážnych problémov. Terénne avíza neobišli ani interiér. Hoci vychádza zo súčasného Punta, na palubnej doske nájdeme tri nové „budíky“. Dva z nich informujú vodiča o náklonoch karosérie a tretí má funkciu kompasu.
Čo je však zaujímavé, Fiat kompletne prepracoval celú prednú časť. A nehovoríme len o nárazníku prispôsobenom na jazdu mimo asfaltu. Avventura dostalo aj novú prednú masku a najmä úplne nové svetlá. Je tak možné, že indický koncept je avízom blížiacej sa modernizácie Punta. Zadá sa teda, že hoci je Punto v ponuke už od roku 2005, Fiat s ním počíta aj do budúcnosti.
O motoroch nepadlo ani slovo. Avventura pravdepodobne využíva sériovú techniku Fiatu a klasický pohon predných kolies. O jeho výrobe nie je zatiaľ rozhodnuté. Automobilka pravdepodobne čaká na reakcie publika. V portfóliu Fiatu by sa však takýto počin v časoch boomu crossoverov iste nestratil a tiež vhodne doplnil ponuku terénnej Pandy 4×4. Konkurentom by mu mohlo byť v budúcnosti najmä VW Polo Cross.