Škoda ukázala novú Octaviu Scout. Premiéru má v Ženeve

Hlavnou hviezdou Škody na blížiacom sa autosalóne v Ženeve bude nepochybne koncept 5-dverového kupé VisionC. Ten má však do výroby oveľa ďalej ako nová Octavia Scout, ktorá zamieri na trh už v septembri. Premiéru si odbije spolu s VisionC v halách Palexpa.

11.02.2014 16:00
debata (8)
Nová Octavia Scout dostane plastovú ochranu... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2014 Nová Octavia Scout dostane plastovú ochranu prahov a nárazníkov. Dizajn prednej časti je aj vďaka novým ostrejšie tvarovaným hmlovkám o čosi drsnejší ako v minulosti.

Nová Octavia Scout bude tak ako v minulosti odvodená výlučne z verzie Combi. Svoju chuť opustiť asfalt deklaruje robustnou plastovou ochranou nárazníkov, podbehov a dverí. Vpredu sa líši väčšími sacími otvormi v nárazníku a ostro rezanými hmlovými svetlometmi. Štandardom sa stanú 17-palcové disky kolies. No najväčším prekvapením je zväčšenie svetlej výšky až o 33 mm v porovnaní s bežným kombi.

Najpodstatnejšou zmenou v porovnaní s bežným... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2014 Najpodstatnejšou zmenou v porovnaní s bežným kombi je zväčšenie svetlej výšky o 33 mm a použitie štandardných 17-palcových hliníkových diskov kolies. Pohon 4x4 dostal piatu generáciu elektrohydraulickej spojky Haldex, ktorá reaguje pohotovejšie a je ľahšia.

V sériovej výbave interiéru pribudol kožený volant a nápisy Scout na radiacej páke či na volante. Tak ako nový Yeti využíva aj Octavia Scout piatu generáciu medzinápravovej spojky Haldex. Maximálna prípustná hmotnosť prívesu vzrástla o 25 % na dve tony. Podstatne boli tiež zlepšené rozbehové vlastnosti a stúpavosť vozidla. Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov zvládne Octavia Scout náročnejší terén ako v minulosti.

V interiéri pribudol kožený volant a nápisy... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2014 V interiéri pribudol kožený volant a nápisy Scout na radiacej páke a na volante.

O motoroch toho Škoda veľa neprezradila. Vieme len to, že pod kapotou bude na výber z jedného zážihového a dvoch vznetových agregátov, ktoré budú až o 20 % úspornejšie. Podľa neoverených informácií českých médií by malo ísť aj o motory 1,8 TSI (132 kW) a 2,0 TDI (132 kW). My to však vidíme podľa vzoru nového Seatu Leon ST 4Drive skôr na slabšie dieselové motorizácie 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (110 kW). Benzínová preplňovaná jednaosmička je však vysoko reálna.

Na presné informácie si budeme musieť počkať ešte pár týždňov do svetovej premiéry na marcovom autosalóne v Ženeve.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Octavia #autosalón Ženeva 2014 #Octavia Scout #Haldex
Články podľa značiek