
Nová Octavia Scout bude tak ako v minulosti odvodená výlučne z verzie Combi. Svoju chuť opustiť asfalt deklaruje robustnou plastovou ochranou nárazníkov, podbehov a dverí. Vpredu sa líši väčšími sacími otvormi v nárazníku a ostro rezanými hmlovými svetlometmi. Štandardom sa stanú 17-palcové disky kolies. No najväčším prekvapením je zväčšenie svetlej výšky až o 33 mm v porovnaní s bežným kombi.

V sériovej výbave interiéru pribudol kožený volant a nápisy Scout na radiacej páke či na volante. Tak ako nový Yeti využíva aj Octavia Scout piatu generáciu medzinápravovej spojky Haldex. Maximálna prípustná hmotnosť prívesu vzrástla o 25 % na dve tony. Podstatne boli tiež zlepšené rozbehové vlastnosti a stúpavosť vozidla. Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov zvládne Octavia Scout náročnejší terén ako v minulosti.

O motoroch toho Škoda veľa neprezradila. Vieme len to, že pod kapotou bude na výber z jedného zážihového a dvoch vznetových agregátov, ktoré budú až o 20 % úspornejšie. Podľa neoverených informácií českých médií by malo ísť aj o motory 1,8 TSI (132 kW) a 2,0 TDI (132 kW). My to však vidíme podľa vzoru nového Seatu Leon ST 4Drive skôr na slabšie dieselové motorizácie 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (110 kW). Benzínová preplňovaná jednaosmička je však vysoko reálna.
Na presné informácie si budeme musieť počkať ešte pár týždňov do svetovej premiéry na marcovom autosalóne v Ženeve.