BMW X3 2014: Facelift a spotreba len päť litrov

Po necelých štyroch rokoch prichádza BMW s modernizáciou menšieho SUV X3. Kým dizajnové zmeny možno nazvať len retušmi, pod kapotou nájdeme novú generáciu dieselových motorov. Spotreba verzie X3 xDrive20d je len päť litrov nafty na 100 km.

12.02.2014 06:00
debata (2)
Ľahkú identifikáciu modernizovaného BMW X3... Foto: BMW
BMW X3 - 2014 Ľahkú identifikáciu modernizovaného BMW X3 zabezpečujú nové svetlá pretiahnuté až k centrálnym ľadvinkám. Vybavené môžu byť LED technológiou.

Z BMW X3, ktorého prvá generácia debutovala v roku 2003, predalo BMW už viac ako jeden milión kusov. Na prvú generáciu nadviazala v roku 2010 tá druhá a v marci v Ženeve je na rade jej prvý facelift. A hoci dizajnové zmeny nie sú radikálne, problém s identifikáciou mať určite nebudete.

Modelový ročník 2015 dostal totiž nové predné svetlá, ktoré sa podľa vzoru BMW 3 dotýkajú rozšírených predných ľadviniek v „3D“ dizajne. Predstavuje sa tu tiež nová vnútorná optika v podobe skosenej štvorice kruhových reflektorov, ktorá môže byť vybavená LED diódami. Na diódy sa spoliehajú aj hmlové svetlá a smerové svetlá integrované v nových spätných zrkadlách.

Zozadu je jedinou zmenou nový nárazník a oválna... Foto: BMW
BMW X3 - 2014 Zozadu je jedinou zmenou nový nárazník a oválna koncovka výfuku. Zadné veko možno odteraz otvárať pohybom nohy pod nárazníkom.

Ako to býva zvykom, prepracované sú tiež nárazníky, ktoré dávajú X3 agresívnejší výraz. Zväčšené sú napríklad sacie otvory pre prívod k brzdám a vzadu si zas všimnete opticky zvýraznenú ochranu podvozku či nový oválny tvar výfuku. Úpravy na karosérii sa podpísali na dĺžkovom prírastku 10 mm. BMW sa tiež zameralo na možnosti rozsiahlejšej individualizácie. Pribudli nielen štyri nové odtiene karosérie a päť nových dizajnov diskov kolies, ale aj balík xLine.

Ten obsahuje napríklad vonkajšie kovové prvky na nárazníkoch a dekorácie s povrchom klavírnej černe na lamelách ľadviniek či v okolí sacích otvorov. Na výber sú 18– a 19-palcové disky kolies. Vynovený je aj paket M Sport s 18– až 20-palcovými diskami kolies, aerodynamickým bodykitom a šesť farieb laku. Prístup k batožine odteraz uľahčuje elektrické ovládanie zadného veka krátkym pohybom nohy pod nárazníkom.

V interiéri pribudol touch pad na kruhovom... Foto: BMW
BMW X3 - 2014 V interiéri pribudol touch pad na kruhovom ovládači najnovšej generácie rozhrania iDrive, sériový kožený volant a audio BMW Professional.

V interiéri došlo len k minimálnym zmenám. Najnovšia generácia rozhrania iDrive však disponuje touch padom na kruhovom ovládači, ktorý uľahčuje pohyb v menu. Prepracované sú aj držiaky na nápoje elegantne kryté posuvnou roletkou. V sérii je odteraz kožený volant aj audio sústava BMW Professional. Paket xLine dopĺňa interiér o nové poťahové materiály a nové dekoratívne lišty. Balík M Sport prináša antracitový strop a športové polokožené sedadlá.

V ponuke bude celkom sedem motorov. Najväčšou novinkou je dvojlitrový diesel verzie xDrive20d. Jeho výkon narástol zo 135 na 140 kW. Krútiaci moment dosahuje teraz až 400 Nm, čo je o 20 viac. BMW X3 s ním akceleruje na stovku za 8,1 sekundy, čo je zlepšenie o štyri desatiny. V kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, pneumatikami s nízkym valivým odporom pritom klesla spotreba o 7,1 %. Priemer výrobcu je len 5,0 litra nafty na 100 km. Slabšia verzia sDrive18d (110 kW) s pohonom zadných kolies si vystačí dokonca len so 4,7 litra nafty.

Najväčšou novinkou pod kapotou je dvojlitrový... Foto: BMW
BMW X3 - 2014 Najväčšou novinkou pod kapotou je dvojlitrový diesel 20d s výkonom zvýšeným zo 135 na 140 kW.

Nižšiu spotrebu majú však aj 6-valcové dieselové modifikácie xDrive30d (190 kW) a xDrive35d (230 kW). Ponuka benzínových motorizácií sDrive20i (13 kW), xDrive28i (180 kW) a xDrive35i (225 kW) ostáva nezmenená. Na znížení spotreby paliva sa však aj v tomto prípade podieľa nová funkcia „plachtenia“ 8-stupňovej prevodovky, ktorá umožňuje využívať zotrvačnú energiu vozidla v rozsahu rýchlostí od 50 do 160 km/h, keď sa po zložení nohy z plynu odpája motor a prevodovka.

Okrem BMW X3 sDrive18d sú všetky ostatné verzie dodávané s pohonom oboch náprav xDrive. Výnimku tvorí len model xDrive20i, ktorý ho má za príplatok. Všetky verzie xDrive sú vybavené novým grafickým zobrazením pohonu na displeji. Nové BMW X3 absolvuje svetovú premiéru na blížiacom sa ženevskom autosalóne. Do predaja by sa malo dostať začiatkom leta.

Technické údaje (benzínové motory)
Verzia sDrive20i xDrive20i xDrive28i xDrive35i
Počet valcov/ ventilov 4/16 4/16 4/16 6/24
Zdvihový objem (ccm) 1 997 1997 1997 2 979
Max. výkon (kW/ot.) 135/5 000 135/5 000 180/5 000 225/5 800
Max. krút. moment (Nm/ot.) 270/1 250 270/1 250 350/1 250 400/1 200
Prevodovka 8A 6M/8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 8,2 8,4 (8,2) 6,5 5,6
Max. rýchlosť (km/h) 210 210 230 245
Spotreba na 100 km (l) 7,0 7,7 /7,2) 7,3 8,3
Technické údaje (dieselové motory)
Verzia sDrive18d xDrive20d xDrive30d xDrive35d
Počet valcov/ ventilov 4/16 4/16 6/24 6/24
Zdvihový objem (ccm) 1 995 1 995 2 993 2 993
Max. výkon (kW/ot.) 110/4 000 140/4 000 190/4 000 230/4 400
Max. krút. moment (Nm/ot.) 360/1 500 400/1 750 560/1 500 630/1 500
Prevodovka 6M/8A 6M/8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 9,5 (9,8) 8,1 5,9 5,3
Max. rýchlosť (km/h) 195 210 232 245
Spotreba na 100 km (l) 5,0 (4,7) 5,4 (5,0) 5,9 6,0
BMW X3 - 2014
BMW X3 - 2014
+15BMW X3 - 2014

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #SUV #autosalón Ženeva 2014 #BMW X3
Články podľa značiek