Renault Next Two: Zoe vie jazdiť a parkovať aj bez vodiča

Renault už dávnejšie avizoval vývoj nových bezpečnostných systémov. Kam pokročil, demonštruje elektromobilom Zoe vybaveným autopilotom. Zatiaľ však zvláda autonómne riadenie len do rýchlosti 30 km/h.

14.02.2014 06:00
debata (2)
Štúdia Next Two je postavená na základe... Foto: Renault
Renault Next Two Štúdia Next Two je postavená na základe sériového elektromobilu Renault Zoe. A hoci si navonok nič nevšimnete, množstvo kamier a senzorov umožňuje autonómne riadenie.

Základom Renault Nex Two je malý mestský elektromobil Zoe. Je to celkom logické. Elektrický pohonný systém umožňuje elektronike oveľa ľahšiu reguláciu jazdy ako pri autách so spaľovacími motormi a komplikovanými automatickými prevodovkami. Pre systém autonómneho riadenia je to ideálne riešenie.

Čo teda Next Two vlastne vie? Na základe kamier, senzorov a navigácie umožňuje automatické riadenie vozidla do rýchlosti 30 km/h. Po jej prekročení odovzdá riadenie do rúk vodiča. Ale v preplnených mestských aglomeráciách, kde trávime za volantom ročne priemerne až 80 hodín v nekonečných zápchach, a ďalšie hodiny pomalým presúvaním, je aj to obrovská pomoc.

Režim autonómneho riadenia sa aktivuje stlačením tlačidla A na nízkej stredovej konzole. Okrem toho však vie Nex Two sám zaparkovať, vyjsť z parkoviska a dokonca nájsť parkovacie miesto. Do garáže ho tak pošlete pomocou aplikácie v smartfóne a takisto si ho privoláte pri odchode.

Aj interiér je prešpikovaný elektronikou. Veľký... Foto: Renault
Renault Next Two Aj interiér je prešpikovaný elektronikou. Veľký displej umožňuje využívať čas, keď nešoférujete, na zábavu, prácu, komunikáciu či získavanie aktuálnych informácií o doprave.

Veľký centrálny displej rozhrania napojeného cez 3G a 4G sieť na internet zároveň umožňuje využívať obrovské množstvo mobilných služieb. Od navigácie s výberom alternatívnych trás cez nákupy, zábavu až po aktuálne informácie o dopravnej situácii či komunikáciu cez sociálne siete. Multimediálna platforma je kompatibilná s Androidom iOS aj Windows 8.

A prečo sa inteligentné Zoe volá práve Next Two? Samotnému Zoe totiž predchádzala v roku 1995 štúdia Two. Išlo vtedy síce o hybrid, ale to nie je podstatné. A nové pojazdné laboratórium od Renaultu je jednoducho jeho ďalšou (v angličtine Next) evolúciou.

Francúzska automobilka predpokladá, že sériové nasadenie autonómnych technológii by bolo možné ešte do roku 2020, čomu sa musí prispôsobiť aj legislatíva. Zatiaľ musí experimentálne Next Two jazdiť so špeciálne školenými vodičmi a sprievodnými vozidlami.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #autonómne riadenie #Renault Zoe #Next Two
Články podľa značiek