Renult Twingo má za sebou 20 rokov kariéry. Prvá generácia sa dostala do predaja v roku 1993 a prekonala všetky očakávania. Z Twinga sa stal doslova kult. Postarala sa o to nekonvenčná jednopriestorová karoséria a nesmierne hravý dizajn. Druhá generácia z roku 2007 však už taká úspešná zďaleka nebola. Okúzľujúci mikrovan sa totiž prevtelil do podoby konvenčného hatchbacku. Na tom nemohli zmeniť nič ani polepy karosérie.

A o evolúcii sa nedá hovoriť ani v prípade tretej generácie, ktorá sa predstaví o pár týždňov v Ženeve. Renault na nej začal pracovať už v roku 2008, teda v čase, keď bolo Twingo II ešte len nováčikom v showroomoch. A chcel opäť demonštrovať svoje inovatívne myslenie. Prednosť tak dostala v dnešných časoch nezvyčajná koncepcia „všetko vzadu“. Tá má priniesť novému Twingu aj napriek redukcii vonkajších rozmerov viac miesta v interiéri, než ponúkali jeho predchodcovia.

Nové Twingo si bude teda voziť svoj motor pod podlahou batožinového priestoru, pričom budú poháňané zadné kolesá. O pohonnej jednotke zatiaľ nepadlo ani slovo, no očakávať môžeme nanajvýš trojvalec. Druhou zásadnou zmenou je praktická päťdverová karoséria, ktorá sa v histórii Twinga objavuje po prvý raz. Okrem pohodlného nastupovania prinesie aj ďalší bonus. Twingo bude mať totiž dva kufre. Jeden vzadu a druhý vpredu. Rozmery aj objemy sú však opäť tajomstvom.

Zato dizajn nie. Renault už mnohé naznačil vlaňajšou štúdiou Twin’Z a najmä konceptom Twin’Run, ktorý sa stal až na pár výstredných športových doplnkov a, samozrejme, brutálny 6-valec namiesto zadných sedadiel, prakticky vernou predlohou nového Twinga. Je zrejmé, že Renault sa pri návrhu tvaru inšpiroval vlastnou históriou, najmä bestsellerom Renault 5. Odkaz na Twingo prvej a druhej generácie by ste však v jeho líniách hľadali ťažko.
Radikálna zmena koncepcie si vyžiadala vyššie náklady na vývoj. O tomto riziku vedel Renault už od počiatku a preto hľadal do projektu partnera. Našiel ho v koncerne Daimler. Od roku 2010 tak prebiehal vývoj Twinga spoločne s vývojom novej generácie päťdverového Smartu forfour, ktorého výrobu zastavil Daimler už v roku 2006, len dva roky od spustenia. Spolu s Twingom by sa tak mal v Ženeve predstaviť aj reinkarnovaný forfour.
Žiadne ďalšie informácie o Twingu tretej generácie Renault zatiaľ neposkytol. Zahalený tajomstvom ostáva aj interiér.