Nový Civic Type R na báze aktuálnej generácie Civicu bude zásadnou zmenou. Na rozdiel od svojich predchodcov presedlá totiž z atmosféry na turbo. Odhaduje sa, že jeho nový 4-valec 2,0 VTEC Turbo ponúkne minimálne 280 koní, šušká sa dokonca aj o viac ako 300. To by z neho malo urobiť najrýchlejšiu predokolku medzi hothatchmi nižšej strednej triedy. Honda si s ňou dokonca trúfa pokoriť aj súčasného držiteľa rekordu na okruhu Nürnurgring – Renault Clio Mégane RS Trophy.
Aj preto sú aerodynamické úpravy naznačené prvou oficiálnou skicou podstatne dramatickejšie než v minulosti. Koncept Civicu Type R dostane výrazne rozšírené blatníky, polopretekárske pneumatiky, dve koncovky výfukov umiestnené v mohutnom difúzore, ale najmä obrovské prítlačné krídlo s integrovanými svetlami. Chýbať nebude ani paralela na F1 v podobe centrálne umiestneného hmlového svetla.
Premiéra konceptu v Ženeve je však v podstate prekvapením. Civic Type R sa už totiž nejakú tú dobu preháňa bez kamufláže po Nürburgringu, takže ho rozhodne nemožno nazvať tajomstvom. Ako sa však zdá, zatiaľ išlo len o prototyp, s ktorým má Honda ďalšie plány. Napokon vyrábať sa má až v roku 2015. To je dosť času na finálne úpravy naznačené konceptom. Ak sa pretavia do série, budeme sa mať naozaj na čo tešiť.